Första 22a för Precisionsskytte AW93 / Walther GSP500 / Hammerli x-esse / Browning buck mark contour

Tjena!
Guldserierna är färdiga och vapenskåpet är på plats så det är dags för Pistolen.
Har testat lite olika pistoler men gillar dessa lite extra av dom jag har testat.
Jag bor i borås så söker helst vapen runt om i Västra Götalands län, kan åka en bit längre för rätt Pistol.

Mvh Johan L

Om du vill chans så är WBs stora höstauktion igång på auctionsnet.se

1 gillning

OBS bara slagavgiften som tillkommer

Tittar en hel del där. Men verkar tillkomma väldigt mkt avgifter isamband med det. Tänkte om man kunde hitta nått privat så kunde det bli lite billigare eventuellt. Eller få mer för samma peng :slight_smile:

Slagavgift / frakt / och även en avgift sen när man ska skicka tillbaka den gamla licensen va?

Slag avgift och ev frakt!
När man får en fråga att bekräfta sitt bud så visar den totalsumma inklusive slagavgift, så man hinner ändra sig om det blir för mycket!

Licens kostar ju alltid oavsett var man köper!

1 gillning

Hej
Jag har en Hämmerli 215 till salu. Finns i Eskilstuna (Jo jag såg att du bor i Borås men chansar ändå :wink: )

Vänligen
Anna

Det är lite långt hehe

Men kanske värt det… :sunglasses::wink:

1 gillning

Söker fortfarande, Vapen skåpet är på plats och är redo för att söka licens ifall jag hittar lämplig Pistol!

Det finns jättemånga .22lr pistoler till salu på auctionet just nu: Pistoler - Auctionet. Det finns flera FWB, Morini, Unique DES-69 och Hämmerli X-esse (samma som Walther CSP). Finns även både en Pardini SP/RF och en Walther GSP-500 som just nu ligger på drygt halva nypriset. Om Walter Borg skriver att vapnet är i mycket gott skick tror jag att man kan lita på det. Kom ihåg att lägga på auktionsavgift (typ 20%) och även frakt som är 1800 kr för 2 x värdetransport. Kanske billigare att hämta själv och ta en minisemester i huvudstaden? 4 dagar kvar på auktionen.

1 gillning

Jag har koll på detta :+1: . Kanske får ge mig till våren ifall jag inte hittar något privat. Vill försöka med det först :slight_smile: