Första .22 för precision - Morini kanske?

Dags att söka licens för eget .22 precisionsvapen efter en tids skytte med föreningens vapen (står “första” i rubriken – hade en .22:a för 30 år sedan, men sålde den och blev av med licensen).

Öppen för förslag, gärna med gott om tillbehör såsom pipvikter och extra magasin. Kolv medium eller small (har S i golfhandske om det kan vara en indikation).

Har googlat och kollat Youtube massor - och fattat tycke för Morini, men det är inget måste.

Någonstans i södra/västra Sverige hade underlättat för ett besök och titt på vapnet innan beslut/köp. Betalar gärna handpenning tills licensen gått igenom.

Även ett godkänt vapenskåp är av intresse - kanske som ett paket eller separat.

Sportec tror jag hade något begagnat

Japp, har redan kollat där och snackat med dem. Lite dyr, men jäkligt fin. Ska ev. dit på måndag och känna och klämma.

Kanske denna - Morini CM22M RF steel

Mmm. Men dyrare och med större kolv än den på Sportec. Får se när jag varit där och tittat.

Hej. Jag la ut en annons på en Benelli om det kan vara något.
Kan kolla vad det är för storlek på kolven, jag har strl 9 på handskar så det kan nog vara M.

Snöat in lite på Morini nu. Ska känna på den på måndag och se om det känns som att den är värd de pengarna.

Har du lite is i magen så kan du vänta tills Walter Borg har sin auktion nu i november.

Ja, det är en utmärkt idé. Tar ju ändå så lång tid att få licens att jag inte hinner börja skjuta förrän nästa säsong (ingen inomhushall i närheten och jag gillar inte att frysa).

Har skickat in 2st inköpstillstånd samt en ansökan direkt för en 357 Magnus. Läste sedan att den lilla nätta tiden för beslut inom Stockholm låg på ca 17-18 veckor. Men men ta i trä. Inbetalningskortet kom på 4 dagar.

Man brukar ju oftast hitta något som faller i smaken vid auktionerna.

#Speeedo
Ledsen att hälla smolk i bägaren.
Det är först efter att de fått betalt de börjar handlägga ärendet.
:unamused:

Jag åkte ned till Sportec, lyfte upp en Morini CM22M och den satt helt naturligt i handen och kornet hamnade perfekt direkt. Bara att slå till. Tjänade 10’ eftersom jag egentligen var ute efter deras CM22RF - så nu kan jag lägga de pengarna på ett nytt vapenskåp och ett litet bidrag till nån trevlig nia i vår.

Jag har själv en Morini CM 22 RF, som jag haft sedan ca 2007/2008, och jag tycker att det är ett förträffligt vapen för precision (men också för milsnabb och fält, samt sport). Enda nackdelen är att jag tycker att det är svårt att ställa in trycket då det är flera skruvar som hänger ihop. Men är man teknisk så går det nog bra. Men efter att fått hjälp av Ronny på Intersport som jag köpte vapnet hos att ställa in trycket så har jag aldrig behövt justera det. Det finns även med ett “elit”-trycke som är lite dyrare. Det är dock marginell skillnad, men som beg kostar det nog inte så mkt mer om det är med elittrycket, så då kan det vara värt att köpa med det.