Feinwerkbau aw93 light eller vanlig

Hur ser det med feinwerkbau aw93, är det någon omsättning på dessa vapen eller köper man och behåller? Någon som är på gång att sälja?

Jag är just färdig med mina serier och skall köpa min första pistol. Har siktat in mig på feinwerkbau, för att jag har haft deras gevär och därför känner jag mig trygg med det märket.

Det känns som att “riktiga” 22:or köper man och behåller, med vissa undantag såklart, det är inte så ofta man ser annonser med Pardini, AW93 etc med tanke på hur många som det finns ute i landet.
Om du köper en ny så kommer du inte slita ut den och du kommer lära dig att behärska den och skjuta fina resultat och guld i många år.

1 gillning

Det händer att de dyker upp till försäljning här och var, men de växer inte på träd på begagnatmarknaden. Det gick två på senaste auktionen på Walter Borg för runt 22.000 (inräknat avgifter), och totalt har det väl gått strax under 20 st av dem på auktionen sedan 2012. Priset har varierat kraftigt och nu senast blev beg priset relativt högt. Dyker upp en del annonser här och på andra ställen från ca 15.000 och uppåt. Möjligt behöver man ändå köpa till en kolv för strax över 2.000. Med det sagt har nypriset skenat det också, så du får vara beredd att öppna plånboken ganska rejält om du vill ha en. Handlare kan ha begagnade som exempelvis Sportec, men de brukar gå snabbare än de hinner lägga ut på sin hemsida.

I övrigt, jag har haft min i några år nu och är mycket nöjd med den. Men det finns väl en och annan aspekt man kan klura lite på, jag skrev en ganska rejäl artikel om den på min blogg och där kan du läsa mer om mina tankar om den. Long story short är väl som med allt annat. Testa först. Du behöver vara kompis med kolvvinkeln, för den är som den är och går inte att justera. Det finns lite olika versioner av pistolen med vissa mindre skillnader. Sedan Light eller inte är ju också en fråga, har man inget mot det estetiska är väl light det bästa valet då du kan lägga till vikter om du tycker du behöver. Kör du den vanliga och vill ha lättare så får man hosta upp ganska gott om kosing.

1 gillning