Erfarenheter av Angus Arms

Hallå

Har köpt en Glock 17 G4 från Angus Arms, Valdemarsvik.

Allt frid och fröjd betalade, fick licens sen skickades pangen med posten värde…so far so good😅

Det var 1 1/2 vecka sen…fortfarande ingen pang hos mig, och Angus Arms kontaktade jag i måndags och ville ha spårnings länk eller liknande…inte ett ord eller nått därifrån.

Han har svarat en gång på mail, skrev då att det hade varit strul med vetrinär och en hund, men skulle kolla upp. Efter det inte ett ord, skickat fler mail, SMS och provat att ringa utan framgång…

Varit i kontakt med posten värde ombudet för att höra efter om det nån gång strulat med värde leverans…det har det tydligen aldrig gjort…

Vad ska man göra?

Mvh Andreas

Om jag inte minns fel så går det inte att spåra värdeförsändelser. Posten själv kan förstås göra det så de ska kunna ha koll på var det finns, men av säkerhetsskäl så lämnas det inte ut.

1 gillning

Ok är det så😴

Lite drygt att firman inte svarar eller är behjälplig bara😅

Har det gått 1,5 vecka, så har de med största sannolikhet aldrig skickat det.
Värde brukar gå väldigt fort.
Typ 1-2 dagar

1 gillning

Ja jag börjar tro det jag med, inte ens skickat vapnet…

Men det är ju mitt och firman/personen har ju ingen rätt att ha det…typ olaga vapeninnehav :sleeping:

Hur ska jag göra?..alltså om han fortsatt inte svarar

Jag tror inte att det blir olaga vapeninnehav, om de har handlartillstånd.
Men möjligen bedrägeri eller egenmäktigt förfarande kanske, om jag skulle gissa.

Jag skulle kontakta licenshandläggaren och rådfråga om vad man kan göra.

För du hade inte fått något kolli-id, va?
Har du fått det, och det är skickat, så kan postnord kolla upp vart det finns.
Men du kanske får åka till ett företagscenter för att göra det.

Men man inte kan spåra det själv på nätet, av säkerhetsskäl, som Mikke sa.

1 gillning

Värde kommer ut nästa vardag efter han lämnat in vapnet hos posten.

Så det är inte gjort med stor sannolikhet, för man måste ange mobil/e-post samt adress till mottagaren så du ska fått ett SMS redan när paketet lämnades in på ombudet och givetvis när det kommit fram.

nej det går inte att spåra, men som sagt i värsta fall får du en brev avisering.

Paket är med stor sannolikhet inte inlämnat, för är det något jag litar på så är det posten värde för det är inte som vanliga posten.

1 gillning

händer ingenting för säljaren, köparen har 6 månader på sig efter licensen kommit att få fatt på vapnet, rent formellt så går licensen tillbaka efter det men någon måste ju informera polisen för dom har ingen magisk spårning på vapen.

1 gillning

Har varit med om något liknande för några år sen från en annan handlare, mailade efter några dagar men fick till svars att den var skickad. Hittade avin från postnord i skräpposten :slight_smile:
Fick inget SMS den gången.

1 gillning