Dynamiskt skytte/IPSC i Örebro?

Jag ber om ursäkt för om jag eventuellt lagt denna tråd i fel forum (kan inte lägga upp nytt ämne i “Skyttegrenar”).

Jag har utan större framgång letat runt efter information om IPSC Örebro, men kan inte hitta något överhuvudtaget. Tänkte då istället att jag skulle se om jag kunde hitta någon information på Sdssf.se, men den sidan verkar ligga nere. Är IPSC mer eller mindre avvecklat, eller är det bara jag som är klappkass på att söka?

Är det någon här på forumet som vet om det bedrivs dynamiskt skytte/IPSC överhuvudtaget i Örebro-området, och om det i så fall finns något sätt att komma i kontakt med någon som ansvarar för introduktionskurser och liknande?:slight_smile:

Jag kommer in på sdssf.se och hittar där en kontakt info@ipsc-orebro.se.

Tack och bock, det var visst en kombination av att jag var kass på att Googla och att sidan verkar ha legat tillfälligt nere (sdssf.se alltså).

http://www.ipsc-orebro.se/

Kan inte bli lättare än så.

Jag hittade den sidan, men när jag klickade på e-posten som var angiven där så fick jag upp ett felmeddelande.

Tog för givet att e-postadressen inte längre användes, men förstår nu att det snarare var något fel kopplat till Wordpress.

Örebro är en mycket aktiv klubb!
Du har även kumla i närheten, också aktiva! :slight_smile:

Däremot… så drabbar säkert corona de flesta föreningar med… Vet att det kan vara lite dött med svar från många klubbar just nu :frowning:

Ja jag fick för mig att det kanske kan vara så, att Corona påverkar svarstider en aning. Håller tummarna för återkoppling därifrån nu under sommaren, skulle vara superkul att komma igång med IPSC.

Hade ingen koll på att det även fanns en klubb i Kumla som sysslade med IPSC, får ta och höra med dem också huruvida det finns någon möjlighet att bli medlem där (eller gå introkurs till att börja med).

Sent svar men klubben är absolut aktiv, dock verkar återigen hemsidan ligga nere.