Tja har en dillon press och sälja. Inköpt i vintras. Men har bara stått i påsen sen jag köpt den. Insett att jag inte kommer ha tid och pressa egna skott. Så får helt enkelt köpa. Eftersom jag inte använt den och aldrig pressat nå skott förut så saxar jag bara in den gamla texten från annonsen som låg uppe här förut.
Dillon xl 750 Säljes
Mycket bra skick. Knappt använd under de åren jag haft den. Har haft den sedan ny och är köpt på sportec den 17/5-2021.
Har sedan det nog laddat en 300 patroner. Den är ej använd för att decappa på utan har haft en Lee app för det ändamålet. S den är i mycket bra skick och är uppdaterad med en del bra prylar.
Utöver std utrustningen på pressen så finns det följande
Kaliber sats för 9mm samt 38/357 magnum
Armanov roller handle
Armanov klick justering för krutmåttet
Armanov low powder warning.
Armanov verktygs huvud nytt i förpackning
Armanov snabbfäste för krutdoseraren. Tar 2 sekunder att lossa och flytta över.
Hylsmatare. Magasin från DAA rymmer en hel del.
Tratt till ovan
Extra krutdie för extra huvudet
Krutlarm för dubbel laddning i hylsa Dillon orig.
Kullager istället för brons bussningen under plattan som roterar hylshållaren. Klart jämnare gång.
Pinnen som skall flytta hylsmataren har jag försätt med ett kullager. Hemma bygge med original stång. Inte så snyggt svetsat men stor skillnad i gång. Fanns ej att få tag på i Sverige när jag köpte pressen så löste det själv. Original pinne kostar en 250kr och finns som reservdel hos sportec om man vill byta tillbaka.
Samtliga originaldelar medföljer.
Originalkartongen finns den med
Kvittot på pressen finns med. Delarna som är köpta utöver kan jag nog också trolla fram.
Överlag en förbannat fin press och enda egentliga anledningen till försäljningen är att tiden inte räcker till. Speciellt om man inte har laddat med är 300 bulor sedan 2021.
Press och ev tillbehör kan skickas men det kostar därefter. Pressen väger en del och extra prylar kan bli svårt att få ner i kartongen. Med lite flyt kan det gå beroende på vikt.
Pressen finns i Skinnskatteberg utanför Västerås.
Vill ha 14000kr för alla grejer.
Mvh
Frågor så tveka inte att skiva eller skicka ett meddelande.
Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader