Dillon SDB detent ball Sökes

Lite småakut behov av den lille kulan för att få maskinen att funka. Hade någon haft några extra över så är jag spekulant en eller två.IMG_4396|375x500
Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Menar du “Dillon SDB”, d.v.s Square Deal B?

I så fall tipsar jag om deras reservdelssats (där kulan ingår), den är bra att ha även när t.ex när den lilla blå primer-prylen blir sliten, eller när shell-plate bolten går rakt av (true story).

Både Wanges och Sportec har reservdelssatsen i lager.

Jo det stämmer square deal b
Jo jag vet att den finns med i kittet. Tack för tipset ändå🙏

Är det inte livstids garanti på Dillon…?

Jo det är sant… köpte den precis begagnad men förra ägaren råkade nog fippla bort den vid kaliberbyte. Sånt som händer.

Kulan är 4.7mm diameter, mindre kula tex denna på 4.5mm borde funka, större får dock inte plats i hålet:

Mäter man i jänkarmått är den troligen 3/16" eller 4.8mm, denna kanske passar bättre:
https://www.kullager.se/stalkula-rb-4762mm?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlZixBhCoARIsAIC745AVwFibmQqFao64I_BoShh3c2x9TCdN3xUQUTkSq3dUCkWQCzMDAAUaAp6sEALw_wcB

Underbart! Tack för infon! :facepunch::facepunch::facepunch: