Dillon 550b * Såld*

Säljes

Dillon RL 550B

Obs nytt pris 6000
Komplett för att ladda .40S&W
Ingår Laddverktyg samt kalibersats .40S&W 1 verktygshuvud 1 krutdoceringsrör samt krutmått med Armanov QD Tändhatsplockare SP & LP Låg nivå tändhattsvarnare Uppgraderad slide till tändhattar Ledlampa Reservdelssats mm Pm för fler bilder
Nypris på allt över 13000
Mitt pris 9000
Nytt pris 6000
Frakt tillkommer

Hej
Var finns den och vet du fraktkostnaden?

I Järfälla, väger ca 20-25 kg sammanlagt. 20 kg med PostNord är 285. Sen kanske ytterligare ett paket 5 kg 149

jag planerar att börja ladda 9mm + 32 S&W.
är denna press lämplig?
och är den lätt att lära sig använda?
jag är nybörjare.

Ja , absolut. Eftersom man själv snurrat på indexeringen så kan man dubbelkolla samt gå tillbaka om nåt blir fel.

ok. kan du skicka flera bilder, på allt som ingår?
hur gammal är pressen?

Helt isärtagen och smord med jämna mellanrum. Laddat kanske en 30000, bytt delar som blivit nötta.
10 år har jag haft den som andre.

Tack. jag behöver verktyg för 2 kalibrar (32 + 9mm).
Kanske vettigare att starta med en “enkel” press till att börja med. Eller vad tror du?

Verktygen kommer du behöva i alla fall. Det bror lite på hur mycket tid du kan lägga på en singelpress och en som går 4-5 gånger snabbare per 100 färdiga skott.

1 gillning

Det jag funderar över är om det är bra att “lära sig” handladdning på en enpetare?

Absolut, ett steg i taget i pressen gör att man får kontroll samt en bra jämnhet. Jag kunde ingenting och köpte min 550. Det gick bra att lära sig med den med och man kan pressa ut kulet i bra takt när man lärt sig. De som laddar i den skytteformen jag kör i och som började med enpetare har gått över till nån form av snabbare press.

lite så resonerar jag med. är det någon våg med i paketet? det bör man väll ha?
är priset förhandlingsbart? (kommer isåfall att köpa och lägga på “hyllan” för att isåfall ta fram och kika på den till vintern.

Har en extra elektronisk våg som du kan få med. Nypris hos Wange på allt man får ligger
på ca 14000. Så mitt pris står fast.
Med vänlig hälsning,

Stellan.

Jag köper denna med vågen av dig om det är så att **kalibersats från 550C även passar på denna, då jag ska ladda 9mm,

Där var jag för seg… :slight_smile: