Cz85.. varför inte?

Snöat in mig på en cz85… är det någon som har en sådan och som kan ge lite plus och minus?

Blir nog mest fält ,men kommer även skjuta en del precision misstänker jag.

En standard 85 är samma som en standard 75:a fast med dubbelsidiga reglage som kan rappla lite mer än motsvarande reglage på en 75:a gör.
Jag är ju en CZ-fantast sen innan jag började skjuta pistol för över 20 år sedan, men även om jag fortfarande gillar standard 75:an så är det inget jag rekommenderar för tävlingsskytte om man inte tänkt lägga en massa energi på att fixa till trycket för att komma i närheten av vad Shadow eller Shadow2 har klart från fabrik. Den enda fördel standard 75an har i jämförelse med Shadow är att den är lättare och smidigare att bära. Enda fördelen 85an har jämfört med 75 är att den har dubbelsidiga kontroller vilket möjligen kan vara en liten fördel om man är vänsterhänt.

1 gillning

Glöm den köp en skugga

Ja det blir kanske lika bra.

Fundera på:
1 eller 2.
Fasta- eller ställbara riktmedel
Vad ska du skjuta?
Ammo hem- eller fabriksladdat? Skjuter bra med GECCO 123 gr

Ställbara riktmedel.
Precision/fält.

Kommer med största sannolikhet använda köper ammunition.

1 eller 2 beroende vad jag hittar i min prisklass. Max 10000kr…

Jag kommer sälja min skugga 1 med fasta och ställbara riktmedel och rigg och massa mag för 9000kr inom kort
Lite skjuten, tryckesjobb hos Ohlsson thuning

Intreserad?

Är ett tag kvar… ungefär 6 månader till A vapen inköp

Jag har inte bråttom😃

Igår var jag säker på att en cz85 var det jag skulle ha… imorse en ruger 1911 target, och nu lutar det åt en shadow 1 … var ska detta sluta?

Skuggettan väger mindre än skuggtvåan

1 gillning

Är den högre vikten 2an har till för eller nackdel för fält/precision?

Det är nog inviduellt beroende på sina fysiska förutsättningar. Men jag själv kan nog tycka att en högre vikt är bättre vid fält och till nackdel vid precision. Men den får ju inte vara så tung att du har problem med förflyttningar.

Skulle du trots allt vara sugen på att testa en CZ85 så kan du hitta dom begagnat billigt, så även om skulle ångra dig sen så har du inte förlorat mycket pengar. En nästan ny ute på robsoft just nu för 2750:- t.ex.

Brukar vara ganska billiga har jag sett. Får se hur jag gör.