Cz512 eftermarknad

Någon som vet man kan köpa eftermarknasprylar till cz 512, AR15 eller AR22 kit. Fick ett bra svar tidigare men verkar ha försvunnit.

Har du en CZ 512?

Inte än…

Det, vad jag vet, enda AR-kitet till CZ 512 är det som ATI tagit fram och som är detsamma som även sitter original på CZ 512 Tactical. Jag har själv ett sådant och kvalitén är riktigt bra.

Det, också vad jag vet, enda stället som saluför kitet i Europa är Starshooter i Tyskland.

/Andreas

Tack för tipset, det kittet ska beställas.

1 gillning

Den skjuter riktigt bra, jag har vunnit över många 10/22:or och 455:or :slight_smile:

Ruskar liv i denna tråden igen. Då jag stött på problem vid montering av ATI kittet.

Det var omöjligt att lossa skruvarna som håller bakre siktet på pipan. Och pip-blockets två skruvar.

Någon som haft samma problem att lossa dessa tre små skruvarna? Spåret i dessa skruvhuvuden är nu helt döda. Misstänker CZ “limmat” gängorna så en inte ska kunna lossa dessa.
Försökt värma dem om det skulle lossa gäng-cement eller locktite. Men utan framgång

Ajdå.
Nu var det ett bra tag sen jag bytte till “AR kittet” på min men minns inte att det var nåt konstigt med bytet.
Har du en riktig skruvmejsel?

Har du testat att värma med en hårtork eller en värmepistol innan du skruvar? Kan ju vara loctite:at…

Japp det var kladdigt i skruvhålen.
Vit locktite eller skruv-cement

Jag fick grym hjälp av Ammocenter.
Var de som sålde mig bössan ny.
De fick loss de tre skruvarna jag hade tagit upp i mitt inlägg. Men sen upptäckte jag ännu en skruv under bakre siktet. Även den var “limmad”

Men med informationen Ammocenter gav mig så värmde jag upp skruvhuvudet med en lödpenna/glödpenna till pipan var ca °60. Då började den släppa.

Tyvärr är skruvarna av sådan dålig kvalité att man måste byta ut dem ifall de blir som mina. Något jag nu hoppas på gäller under garantin. Får fjäska för ruag som är distrubitör för CZ jaktvapen…

Jag beställde direkt från ATI i USA.
Betalade knappt $70 för mitt kit.
Så jag beställde tillbehören också.
Den feta rekyldämparen (som på en .22plinker är mer ironisk än funktionell :grin::rofl:)
och självklart den komiskt oversized kolvkamshöjaren.