CZ tactial sport orange eller Shadow 2 funderingar

Är lite smått på jakt efter en CZ tactical sport orange “TSO” kal 9mm för precision samt fält/militär.
Någon här som har erfarenhet eller rent av äger en sådan.

De säljs av sportec med annat sikte samt trycket justerat för nationellt, de kostar då runt 23tkr.
Är nog inte lätt att hitta begagnade med “trimningen” redan gjort kanske ?

Någon som ska sälja sin eller vet om det finns någon “sportectrimmad” till salu begagnad någonstans ?

Jag har trimmat min cz75 med cajun gunworks grejer. Ny sear, hammare avtryckare och fjädrar. Den har ett helt fantastiskt tryck nu och har kostat mig bra mycket mindre än en tactical sports. Finns till shadow 2 med och är enkelt att byta själv. Kanske något att fundera på?

https://cesar-shop.com/product/shadow2-kit-by-cajun-gun-works

2 gillningar

Det där såg ju bra ut, bara en sak de säger ca 3lb SA trycke, det är 1362 gram… känns lite risky att det inte klarar kraven för nationellt?

Bara att sätta dit en lite tyngre mainspring då.

Nåt att komma ihåg med TS är att det är en storlek större stomme än vanliga CZ-75/85/Shadow osv. Magasinen är alltså också annorlunda. Har man lite större hand (läs längre fingrar) kan TS-stommen passa bättre, skillnaden i storlek är inte jättestor, men ligger man på gränsen så.
Jag vet inte hur mycket det skiljer i avtryckardelar mellan storlekarna, men jag tror det är olika delar även där.

Tack för era svar.

Hur är egenprecisionen i vapnet om man jämför dessa 2 modeller mot varandra ? Förmodligen skjuter båda två bättre än någon av oss gör antar jag.

Jag har inte stora händer så en s2 kanske är ett bättre alternativ. Får helt enkelt åka till tex sportec och testa samt jämföra dem båda på plats.

1 gillning

Jag har en TSO, den kan vara till salu också

Hej. Skicka Pm med mer info :grinning:

Söker fortfarande en CZ TSO

[quote=“Aarrgghh, post:2, topic:6148, full:true”]
Jag har trimmat min cz75 med cajun gunworks grejer. Ny sear, hammare avtryckare och fjädrar. Den har ett helt fantastiskt tryck nu och har kostat mig bra mycket mindre än en tactical sports. Finns till shadow 2 med och är enkelt att byta själv. Kanske något att fundera på? [/quote]

Har du möjligtvis någon länk till kitet du använt till CZ 75:an? Var det väldigt krångligt att byta?

Jag köpte kittet på https://cesar-shop.com/

Ser ut som han har slut på just 75B SA kittet. Men du kan ju fråga. Det tar ca 15mins att byta och är inte alls svårt. Finns en hel del guider på youtube om du är osäker! :slight_smile:

Fortfarande inte lyckats få tag på vare sig detta eller m*carbos kit. Någon som har något tips på ställe i Europa där det finns?

https://store.rangemaster.se/en/products/cajun-shadow-s-2-kit-with-bushin

Såg det här när jag leta. Kan det vara något? verkar vara svensk sida

1 gillning

Har en Tactical Sports till salu .40 S&W med växelsats 9 mm

Hej,
Du råkar inte ha din tso kvar?

Mvh Per

Såld för 1 år sen

Hej Joacim,
Kan din TSO vara till salu även nu?

Mvh Rikard S, som vill köpa en TSO, har inköpstillståndet klart

Hej, det kan den vara ja :slight_smile: