Cz 75b sa. Problem med säkring

Hej,

Har bytat till en competition hammare på min cz 75b sa. Nu sitter säkringen som berget och vill inte låsa mer. Någon som haft samma problem, eller det är så det är med den hammaren?

Vet inte om säkringen måste vara godkänd för att tävla. Just på denna modellen är det ju ingen säkring man vill använda ändå, då hanen måste vara spänd.

Jag kan ingenting om CZ men de flesta tävlingsformer kräver att en säkring som sitter där från fabrik ska fungera.

1 gillning

Antingen kollar du på Youtube eller så lämnar du pistolen till någon som kan mecka med den. Och det är väl självklart att hanen måste vara uppspänd för att säkringen skall fungera ? Det är ju hela vitsen men en säkring och ja, säkringen måste fungera annars får du inte skjuta :slight_smile:

Ni hänger upp er på fel saker. Självklart vill jag ju att säkringen skall fungera. Det är ju därför jag frågar. Säkringen funkar fin fint med cz orginal hammaren, men vill inte med competition hammaren. Min fråga är om någon har haft samma problem ?

För att säkringen ska fungera med competition hammare så måste du anpassa searen (eller säkringen). Det finns klipp på youtube som förklarar tillvägagångssättet. Här är en video på hur man gör på en SP-01, men 75b ser väl likadan ut.

https://www.youtube.com/watch?v=0qf7EufaSYE

Tusen tack för det svaret! :slight_smile: