Cz 75 sp-01

Hej, vill kolla av marknaden innan jag bestämmer mig för om jag ska köpa en ny eller begagnad.

Är det någon som har en CZ SP-01 som de vill sälja och till vilket pris?

// Carolus

Lite input…
Jag har en sp-01 shadow som har gått 30.000 och håller fortfarande tians ring med lätt kula (för fält).
Jag bytte avtryckare till single action samt lättad slagfjäder och rekylfjäder, blir ett mycket bättre vapen.
Jag har idag även en CZ TS 2 då jag ville ha mer tyngd och längre visirlinje, ett mycket bra val.
Ta en funderar på om inte en shadow 2 kan vara ett alternativ, finns ofta på beg marknaden så det har sålts mängder av den och den har lite mer tyngd och aningens längre visirlinje, att byta avtryckare etc är även då ett mycket bra val om man inte behöver DA trycket.
Jag säljer dock inte min shadow då jag satt rödpunkt på den så ungarna har nåt att leka med :slight_smile:

Jag har kollat in Shadow 2 också, men jag tycker SP-01 är mer ”estetiskt tilltalande”. Sen har jag redan sökt inköpningstillstånd på en SP-01 så jag är bunden till den nu.

Vart har du köpt fjädrar och trimmningsdelar till trycket någonstans? Kommer nog att uppgradera trycket på den förr eller senare

Sportec (ring och säg vad du har tänkt dig, dom har stenkoll)
tror det var 13lb slagfjäder samt 11lb rekylfjäder, du ska också byta slagstiftfjädern samtidigt.
Beställ även en avtryckarfjäder att ha hemma i reserv när du ändå beställer.
Avtryckare för SA är en riktig hit på den pickan om du ska skjuta nationellt.
By the way, justerbart sikte (måste) och svart korn istället för original kornet upplevde jag som en klar förbättring.
Allt detta kan du göra själv om du inte har tummen mitt i handen eller hittar en som är fixad, köper du en ny hos sportec eller annan handlare så be att dom fixar det, kan kosta gratis med lite tur :slight_smile:

Uppfattat, hade gärna haft tritium sikten till den. Dock kan jag inte hitta några som är ställbara, bara fibersikten.

Hej! Har en cerakotad SP-01 I mycket bra skick om du är intresserad :slight_smile: