Någon som har en Cmmg Banshee mk4 i 9x19 liggande de vill sälja? Har inköpstillstånd och tänkte kolla begagnatmarknaden innan jag köper en ny.
Jag har haft en…. Den ser bra ut, men det är ALLT…. Köp något annat…. Mvh//Stubben
Vad är felet? Den har fått bra reviews på nätet?
En bekant har en som han meckat oerhört mycket med. Svarvats, schimsats, trimmat med buffertubes, justera pipharmonin osv för att den ska hålla ihop och gå mjukt.
En del hylsor har en duktig tendens att svälla också i nederdel, verkar inte få så bra stöd i patronläget.
Men ur kartong är det kanske inte det bästa, vilket väldigt få 9mm´s bössor är iof då det är en halvknepig kaliber att få hög precision ur.
Inte sett en review på internet som är gjord av annat än amerikaner som tycker att A-zon på 15 meter är “great accuracy”..
Men principen att ha en upper man kan byta med andra uppers är ju riktigt trevlig, när det fungerar.
Jag köpte en av de första, då hette de MksT tror jag. Den har också Radially Delayed Blowback, alltså rekyldämpningen. Jag har lowern som tar glocks magasin.
Inpassingen på min bössa var usel, amerikansk passform med generösa toleranser. Ordentligt glapp mellan upper och lower. Dåligt trycke original, men så är det på de flesta. Riktigt dålig precision initialt, typ snusdosa på 25 meter. Efter att ha shimsat och krönt om pipan samt planat uppern halverades spridningen. Nu gör den typ 15 mm CC med rätt ammo på 25 meter. Fortfarande inte något att hurra över i ett gevär, men helt OK för en PCC.
Nu är den hårt moddad med kortad pipa, hiperfire eclipse, hydraulisk buffer, med mera och jag är nöjd med den till slut. Jag känner inte igen att hylsor sväller, men de blir repiga och ordentligt smutsiga. På plussidan har min varit väldigt driftsäker och rekylen är mjuk utan att den kostar som en JP5. En MPX är nog mer prisvärd då den har ett bättre utgångsläge och skjuter bra utan att man behöver lägga 10k på rekyl, avtryckare och inpassningar, men CMMG är nog mer driftsäker än en MPX.
Men den är inte till salu. ![]()