Chassi till glock?

Vad för precision kan man räkna med ett chassi till en G17mos Gen5?
Tänker närmast på Ruger pcc vs G17 i chassi, bägge med rödpunkt.

Är det någon som har erf?

Har en gen 4@ och en micro roni. Skjuter inom en snusdosa på 25m om man tar det lugnt, annars så blir det mer spridning ju fortare man skjuter. Sjukt roligt på kortare avstånd och bara gasa på :grinning:

Rent tekniskt sätt blir ju inte precision bättre pga chassiet. Det är ju samma pipa och mantel som har den inbyggda precision. Det är ju snarare så att du kan bli lite stabilare som skytt om du är noggrann. Men det finns inga genvägar till bra skjutteknik. :sunglasses: Men som föregående skriver så är det sjukt roligt att använda på nära håll… :sunglasses:

Jag hade under flera år ett Hera Arms Triarii chassi (i mitt fall passande en CZ Shadow SP-01) & har god erfarenhet av det.

Flera skyttar i min närhet har skaffat Roni/MicroRoni/ samt den senaste modellen (passande Glock 17/19) & har även skjutit med dessa chassin.

Min slutsats av själva chassi modellerna:

Triarii chassit är utan tvekan det mest gedigna (känns i mångt & mycket som att skjuta med en kortare PCC bössa. Chassit är längre än polymer konkurrenterna samt att man monterar valfri AR stock man finner passande & därför trevligare att hantera på en skjutbana.

Roni typen av chassin har fördelen av att vara betydligt lättare, smidigare & korta…men ger inte riktigt samma känsla…

Hade själv valt Roni typen av chassi om syftet hade varit defensive/offensive…in & ut ur fordon osv…men, det är ju strunt samma för oss sportskyttar.

Största fördelen med ett enclousure chassi som jag ser det är:
dels så får man trepunktskontakt/kontroll av pistolen (ovärderligt) samt möjlighet att använda rödpunkt/holograf sikte.

1 gillning