Säljer min BUL Armory Axe FS Hatchet som går in under bland annat Production optics i IPSC. Inköpt tidig höst 2024. Pistolen har gått knappt 200 skott och är i princip i nyskick. Pistolen säljs utan rödpunkten på bild. Till köpet ingår 4 st BUL magasin, vilka i princip är Glockmagasin med bredare botten som snabbare och smidigare åtgärdande av eldavbrott. Ingår även originalvapenväska i tyg och 1 st vx-7 hölster, utan hängare. Är mycket nöjd med pistolen själv och säljer den endast till förmån för PCC-köp.
Jag önskar 10 500 kr för vapnet med tillbehör och förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill och väljer. Vid affär betalar köparen en handpenning om 10% av kostnaden. Denna kostnad återbetalas inte om köparen får avslag på sin licensansökan. Resterande 90% betalas vid upphämtning efter beviljad licens.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig. Pistolen finns för provskjutning i Norrtälje, norr om Stockholm och kan vid köp skickas på köparens bekostnad genom Posten Värde (ca 1000 kr). Vapnet är givetvis licenspliktigt och lämnas inte till köpare innan giltig licens kan uppvisas.
Detta är en Glock"klon" baserat på Glock 17 generation 3 och nyttjar således helt överförbara delar mot Glock gen 3. Pistolen är i storlek motsvarande Glock 17, alltså “Full-size” (FS). Pistolen har ett mycket trevligt striker fired-trycke och ligger som gjuten i handen med den lite mer aggressiva greppmönstringen. Det är i princip en Gucci-Glock 17 med något trevligare greppvinkel att jämföra i vinkel med greppvinkeln av en 1911. Mantel på pickan har direktmontage för rödpunkter med RMR-footprint från fabrik som hamnar riktigt lågt och fint.