Browning BuckMark Standard NS URX .22 Lr

Hej,

Ska skaffa första pangen och är villrådig om vilken pistol jag ska välja och jag behöver därför era råd och tips.

Jag har dock begränsat med pengar att lägga på pistolen.

Funderar på att köpa en ny Browning Buck Mark Standard eller en ny Ruger MKIV. Har skjutit med Ruger II på klubben och den tycker jag är OK, men inte mer. Har dock aldrig skjutit med en Browning Buckmark och är därför tacksam för input om denna pistol. Är den t.ex. likvärdig med Rugern? Det finns en vapenhandlare i närheten där jag bor som säljer nya Browning Buckmark för 5.900:-, vilket känns som ett bra pris.

Alternativet är att köpa en begagnad pistol. Pratade med en i klubben som var intresserad av att sälja sin Unique 69U i bra skick för 5.000:-

Hur skulle ni gjort? Köpt en ny pistol, som inte har riktigt samma kvalite som en Unique, men som kommer med garanti och bör förhoppningsvis fungera felfritt under lång tid. Eller ska jag chansa på en äldre pistol med god kvalitet, men där jag inte vet om den kommer att fungera på ett OK sätt framöver.

Hur skulle ni ha gjort? Jag är också mycket tacksam för er som har erfarenhet av Browning Buckmark pistolen.

Mvh
/Joje

Kan inte säga vad du ska köpa men har själv en Buckmark. Funkar bra som en första allroundpang. Om du vill testa både fält och fortsätta med precision så är denna helt ok. Är det 100% precision så kanske du ska titta efter något annat. Har moddat med att vända fjäder för bättre vikt samt bytt till en rak avtryckare. Skjuter 50 med Top shot så precision är det inget fel på. Du kan sakna en anatomisk kolv och där gjorde jag en egen med tumhylla. Bra till fält. Bättre än Rugern som du nämnde som alternativ tycker jag.

Såg.nu att det var 7 månader sedan din fråga så jag antar att du redan löst frågan med första pang :grin: