Brownells.se

Hej alla hoppas det är bra med er alla.

Jo har en fundering har aldrig handlat på Brownells.se förut. Så tänkte höra vad ni har för erfarenheter av den butiken?

Mvh Andreas

Sällan billigast, men ibland gör man fynd. Notera att deras lager finns i USA och leveranstiderna kan bli långa, speciellt om det man ska ha inte finns inne i lager. I övrigt har jag inte haft något problem med dom, men jag saknar tiden då det gick att beställa direkt från Brownells i USA istället…

Har handlat där relativt nyligen men tog över 1.5 vecka att skicka inom Sverige. Paketet registrerades inom 3 dagar men tog säkerligen minsta till innan det ens tagits emot.

Är inte jätte imponerad men det kom fram.

De skickar från USA (inte Sverige), och det tar normalt en dryg vecka, så det tycker jag är bra… men bara om de har hemma på lager!

Beställde i April, fick i September… Restad vara givetvis, men ändå.

En del saker är det ju bara Brownells.se som har & då har man inte mycket val.

Vissa saker har de på “centrallager” i Europa & då går frakten lite snabbare än om det skickas från USA.
De skickar normalt från USA varje Torsdag (såvida man inte beställt något som är restat för då kan det ta evigheter).
En nackdel är att de använder sig av enhetsfrakt = 155kr…vilket är ok om man beställer något eller några prylar som är dyra…men, inte skoj om man skall ha något för 50-100-200kr + 155kr frakt…då får man hojta till bland vapenägarekompisarna & fråga om någon skall ha något från Brownells & dela på frakten.

Hej

När jag beställde så stod det att skickas från lager i Sverige.

Finns även att läsa nedan

Vi sänder våra varor från USA. Sverige och Europa normalt varje vecka.
Dock så kan det förklara en del om de nu skickar från Sverige en gång i veckan med att det tar tid.

Passa på för det är black Friday snart och de rear en hel del handladdnings prylar nu