Brno ZKK601 222rem 3000kr

Mycket trevlig småviltstudsare med 3-12 kikarsikte med belysning. Perfekt minimauser för rådjur och toppjakt. Nyinstallerad bakkappa. OBS detta vapen kräver licens, försök inte ens köpa utan möjlighet att få licens. Skickar helst inte men i sådana fall står köparen för frakt ca 1000kr. Åker Hudiksvall-Stockholm. Kan skicka fler bilder till seriös köpare. Bvsa

Varför sälja? Kanonfin bössa ju! Har själv 2st ZKK (men i grövre kaliber) o hade garderoben tillåtit hade jag definitivt varit spekulant.

Jag jagar mindre och mindre och kan använda mina andra bössor. Har kvar en zkk i 30-06 men sålt 340w, 458w och 375h&h som jag haft tidigare. Underbara bössor

Ja de är verkligen kanon. Har .375 h&h och .416 Rigby själv, men jag har aldrig sett en ZKK i .340 Weatherby Magnum (jag gissar att det är det du menar?), det måste väl vara en custombössa? Jag vet att ZKK tillverkats i många olika kalibrar men aldrig hört talas om den. Tex min i .416 Rigby har aldrig officiellt sålts i den kalibern men ryktet säger att brittiska Rigby under mycket hysh hysh under en period under 80-talet köpte in pipor från Brno o då bla i .416 och de som var andrasortering stockades med en lite lyxigare kolv hos Brno o såldes/gavs bort till prominenta personer och det är en sådan jag fått tag på. Så jag är nyfiken om det finns fler spännande historier från Brno kring udda kaliberval eller om det var en ombyggd bössa?

Oavsett, ursäkta trådkapningen.

Det var en Custompipa i 340 Weatherby.

1 gillning

Sänker priset till 2500kr