Bra vapenväska, pistol

Är ute efter en enkel och kompakt väska för pistol. De förhållandevis väskor som t.ex sig sauer mfl. flertalet märken levererar sina pistoler i tycker jag är bra, MEN, nu är jag ute efter en väska där det på smidigt sätt går att anpassa för aktuell pistol så den alltid ligger still i väskan. Hade man fått önska så vore samma pistolväska som ovan, fast med perforerat skum i istället så man kan plocka ut bitar och formanpassa skummet det närmast optimala. Det är bara det absolut nödvändigaste som ska förvaras i väska, alltså pistol, en mejsel och kanske ett extra mag. t.ex.

Vet att det finns färdiga väskor som stämmer in på mina behov, fins bl.a hos Clas Ohlson till ok pris. Men nackdelen där är att jag tycker att de väskorna blir så onödigt tjocka, i detta exemplet 15 cm vilket är dubbelt så tjockt som den enklare väskan som beskrivits ovan.

Alltså, kompakt pistolväska där det är enkelt att formanpassa skummet. Alla tips och råd mottages tacksamt!

Tacticalstore har flertalet billiga väskor att välja mellan… både hårda och mjuka. Jag har inget själv men en kamrat köpte där och det ser fint och stabilt ut. De har varianter som passar från början och andra där man får skära ut önskad form själv.
Har handlat annat där själv tidigare och det har funkat bra.

https://www.tacticalstore.se/vaskor-ryggsackar/vapenvaskor/

1 gillning