Vill bara informera att vapenhandlaren Bosse Karlsson på BGK Skytteservice gick bort den 18:e maj. Om någon Pardinikund undrar varför ni inte får/fått svar från BGK, så vet ni nu anledningen.
Beklagar verkligen sorgen…
Vill bara informera att vapenhandlaren Bosse Karlsson på BGK Skytteservice gick bort den 18:e maj. Om någon Pardinikund undrar varför ni inte får/fått svar från BGK, så vet ni nu anledningen.
Beklagar verkligen sorgen…
RIP Bosse!
Jag är själv en Pardiniägare men har aldrig haft nåt nåt med Bosse att göra. Vad jag har hört från andra Pardiniägare så har det varit svårt med att upprätta kommunikation och det är ju tråkigt när man har ett premiumvapen. Blir intressant att se vem får/tar över agenturen för Sverige framgent.
Vad tråkigt ! Han var en fröjd att ha att göra med. Vila i frid Bosse
Verkligen supertråkigt. Det har nog varit lite olika bud vad gäller hur kommunikationen fungerat. Jag har för egen del enbart goda erfarenheter och har upplevt en stor välvilja att lösa uppkomna problem och mycket snabba leveranser av reservdelar när tillfället så krävt det.
Men jag har också mött skyttekamrater som fått vänta lång tid på att få återkoppling när de sökt honom. Antagligen har det nog mest berott på hälsoskäl, och inte en ovilja eller nonchalans gentemot kunder.
Jag har antagligen haft tur att ha sökt honom när hans hälsa var tillräckligt god för att han skulle ha energin att svara och hjälpa mig. Vi får se vem som mantlar den svenska Pardiniagenturen efter Bosse.
@Tb-psk_G Jag instämmer helt. Urtråkigt och ledsamt att han nu är borta. Vila i frid bästa BGK-Bosse..
Jag har känt Bosse i över 30 år en filur i ordets bästa mening .
Vi delade intresset för skytte och jakt och vapenteknik alltid hjälpsam och glad .
När man kom dit så var det obligatoriskt med kaffe och en pratstund som ofta varade
större delen av dagen .
Han är djupt saknad som den godhjärtade person han var.
Tråkigt.
Hämtade ut min Pardini för ca: 30 år sedan hos Bosse, man inser själv man blir inte mycket yngre för varje dag.
Men så är det med livets gång, pang så händer det bara…… Har redan dödsstädat sen 2 år tillbaka så inte dom efterlevande behöver jobba så mycket.
Det var verkligen tråkigt att höra. Jag är också en av dem som fick väldigt bra hjälp av honom, han ville inte ens ha betalt efter att ha bytt utdragaren och ett par fjädrar på min SP.
Så ledsen att höra… Vila i frid Bosse.
Gjorde endast en affär med Bosse men det gick smidigt. Tror att Sportec kommer att ta över men det är inte spikat ännu. Jag har just nu akut behov av en reservdel till en Pardini SP och håller på att förhandla med vaabensmeden.dk som har danska agenturen. Tror det ska gå bra att skicka med posten annars får man väl ta en dagsutflykt till Köbenhavn…
Det blir intressant att se vem det blir som tar över agenturen efter honom. Jag har också hört att Sportec verkar mest trolig att både fortsätta och även öka sitt marknadsläge för Pardiniprodukterna i Sverige. Hoppas bara inte att prisbilden försämras ytterligare, om Sportec hamnar i ett monopolliknande läge.
Vaabensmeden kan absolut vara värt ett fysiskt besök med tanke på lokaliseringen i Köpenhamn där man slå flera flugor i en smäll.