Efter att ha gått några magnumtävlingar i M8 och M9 tänkte jag ta upp magnumskyttet på riktigt.
Vad ska man tänka på med första magnumrevolvern? Min plan är en .44a med 6,5" pipa för att skjuta M7 men jag lyssnar gärna på erfarenheter och insikter som andra har gjort.
Hej!
Om inte .44 är ett krav för din egen del så hade jag börjat med .357 6", du har mer att vinna på mindre rekyl som .357 ger.
Alternativ 2 Leta upp en .357 med 12" pipa så är du klar till M4, M5, M8 men utifrån vad du gillar naturligtvis.
Jag skulle föreslå tex en 8 3/8" S&W 629 eller Ruger Super Blackhawk 10,5" om du vill ha en 44a och börja med. En sextummare 44 bråkar ganska mkt i 6" och är svårskjuten - alternativet är som sagt en .357 om du vill ha en 6-tummare. Men jag tänker att du bör gå långpipigt om du verkligen vill prova! S&W 686 8 3/8" är också bra att börja med!
För m7 hade jag köpt en 6” 686’a. Otroligt mångsidig att ha både i fält mm. Ev en ruger gp100 Fins ingen fördel att köpa en 44’a i den klassen.
För klasserna m1-4 är ju en längre pipa att föredra. Men då får du fundera på villen eller filla klasser du vill skjuta i.
OK, då har jag något att fundera på. Tack för input. Anledningen att jag först inte tänkt mig en 686 är att jag kör fält med en ren .38a. Men det borde väl egentligen inte vara ett problem att få licens till en .357 om man tydliggör att den bara ska användas i magnumsammanhang.