Hej,
säljer min Walther SSP också var den pistol som hjälpte mig till guldkravet och på så sätt glatt mig extra mycket.
Eftersom jag är tredje ägaren har jag inte hela vapnets historia, men enligt utsaga är den ca 6 år gammal och den har skjutits uppskattningsvis 3-5000 tusen skott, vilket för en sån här pistol är knappt inskjuten.
Sen jag köpte den har jag haft ett klick och några matningsfel för första skottet. Jag insåg att matningsfelen nog beror på att man behöver ladda magasinet enligt instruktionen i manualen (lite double stack princip). De ägnar en hel sida av manualen åt det vilket är helt ok om man har läst det, vilket jag gjorde relativt sent. Utöver det vill den också att rengöringen av själva rampen i inmatningen görs regelbundet, speciellt när det är kallt. Men om man gör rent den där det behövs och följer anvisningarna i manualen angående laddning av magasinet så sköter den sig.
Den är servad på Karl-Olsson i höstas som gjorde en rejäl rengöring och bytte ut några fjädrar och o-ringar, enligt deras förslag på rekommenderad service. Efter det har jag skjutit kanske 700 skott.
Det ingår ett extra korn som är lite bredare. varje korn kan vridas i tre lägen, dvs totalt 6 olika inställningsmöjligheter på kornet. Även de verktyg som behövs finns i ett litet kit mm enligt översiktsbilden. Kolv-vinkeln är enkelt inställbar för att passa skytten.
Jag har ett extra sikte (helt nytt) som på några sekunder kan bytas, tex om man inte vill skruva mellan fält och precisionsskytte. Även helt ny 50ml vapenolja samt ett princip oanvänt orginal multiverktyg för SSP. Bara dessa tre kostar nytt över 2000kr och är i nyskick/oanvända.
Kolven är Walther orginal, antagligen M storlek. den har form lera på sig som gör att den blir ungefär Large i storleken. Jag har hört att man ska kunna ta bort den, men jag har aldrig gjort något sådant själv.
Pris 16700 utan det nya extra siktet.
1300kr för siktet löst
18000kr för allt
Svarar självklart på alla frågor, men jag skulle uppskatta om du anger vilken klubb du tillhör och pistolskyttekortnummer. Dvs för att veta vilka förutsättningar du har för att kunna köpa.
Jag kan absolut skicka, men då tillkommer frakt på kostnaden.
Vapnet kräver licens, jag tar 10% handpenning som inte återbetalas om licensen nekas.
Frågor i PM