Billig 22lr pistol

Hallå. Har precis börjat med pistolskytte och fyllt alla kriterierna för att få köpa min första pistol. Tar gärna imot tips samtidigt som jag vill köpa en bra billig pistol!

Mvh Rolle

Vad har du för budget?
Vad ska du skjuta för grenar?
Vilka vapen som du testat, trivs du med?

Generellt: Köp så dyr pistol du har råd med…man får vad man betalar för i de flesta fall.
Hellre en begagnad “bra” pistol än en ny “billig” dito, anser jag.

Ett konkret förslag på en “billig&bra” pistol:
En fin begagnad Walther GSP är väldigt mycket pang för pengarna om man trivs med den modellen.

Mvh
Johan B

Kan också föreslå en begagnad AW93 om man vill ha en “tjänstevapentyp”, med lite tur kan man hitta en gammal för under 15k och min egna från 97 har bokstavligen aldrig strulat.

Jag har testat en flock olika. Än så länge är det en gammal s&w m.41 som jag trivs och skjuter bäst med. Har provat många av dom dyrare och “finare” men tycker de känns märkligt att hålla dom.

Ja dom har jag kikat på. Flera som sagt att den är bland dom bästa första pistolerna. Tackar så mycket för tipset :smile:

Budget?
Tänkta grenar?

M41 är ingen pistol som man ser ofta på tävlingar…
Det är en väldigt omodern sportpistol, även om den säkert kan prestera med rätt skytt bakom spakarna…men du köper dig ett extra handikapp med en sådan pistol.

En GSP kan du säkert hitta från 3000 kr och uppåt.
Det finns ganska många av dem på marknaden och de är tekniskt relativt moderna i konstruktionen då de var banbrytande när de kom och reservdelar tillverkas fortfarande och kan köpas till rimliga priser.

Mvh
Johan B

Jag tänker mest precision och snabbskytte i början nu. Budget är väl någonstans runt 10 till att börja med

Det finns en annons på blocket om en AW93 i Uppsala för 12, vet inget om skicket men kan vara värt att kolla :grin: