Vi har boostat upp vår 25-metersbana på olika sätt, och nu återstår en god belysning på våra måltavlor under årets mörkare månader. Professionell belysning kostar givetvis rejält med pengar.
Men vi tänker något som inte behöver sticka iväg jättemycket i pengar, utan kanske en fjärrljusramp som skulle kunna sitta där vi står och skjuter, och riktas 25 meter bort mot tavlorna. Det handlar om 10 stycken skjutplatser med lika många måltavlor.
Jag tänker mig en prisvärd LED-ramp för 12V, men som vi kan låta något omvandla 230V till 12V för att kunna driva armaturen på nätdrift.
Skjutplatsen och tavlorna är utomhus, så drivanordningen behöver tåla utomhusbruk - vara kapslad.
Det finns ju en hel uppsjö med extraljusarmaturer för bilar, så om någon vet mer specifikt vad som skulle kunna passa oss bäst, så vore det toppen. Jag tänker; bred eller smal ljusbild? Samt, vilken ljusstyrka?
Allra helst skulle vi vilja klara oss med en enda LED-ramp, och då gärna med en såpass bred ljusbild, att alla 10 måltavlor blir belysta.
Vi kan montera LED-rampen under taket på vår skjutplats, så att armaturen sitter skyddad från det värsta vädret.
Vad ska vi satsa på? Tack på förhand!