Automatiskt inloggad på någon annans konto(!)

Hej Skytteforum,

Helt ny medlem här, men har varit här som oregistrerad ett tag. Anledningen till att jag nu registrerat mig är för att jag alldeles nyligen upptäckte något som skulle kunna vara en potentiell säkerhetsbrist i forumet och vill göra er uppmärksamma på det.

Jag upptäckte nämligen nyss att jag, som inte ens hade något konto här, var inloggad(!).

Konstigt tänkte jag, men utgick ifrån att det kanske var någon visuell bugg alternativt någon automatisk inloggning via koppling till sociala medier eller något.

Fick inte alls ihop det, och när jag gick till inställningar så såg jag att det var en helt annan mejladress än den jag använder.

Jag hade alltså varken en registrerad användare eller vid något tillfälle loggat in, men var nu likförbannat inloggad på någons konto.

Loggade självklart ut när jag upptäckte detta, men vill göra er uppmärksamma på detta så att det kan åtgärdas.

Googlade på detta och det verkar vara ett problem som uppkommer pga av någon felaktighet i cachehantering på sidan. Så det kanske kan vara en ände att börja titta i.

Väldigt olustigt var det dock, så jag hoppas att admin/mods har möjlighet att kolla upp detta. Förhoppningsvis var det bara en konstig bugg och engångsföreteelse, men egentligen lika illa det. Admin får så klart gärna höra av sig för mer info.

Någon annan som stött på detta?

2 gillningar

Ja, detta måste nog sidornas ägare kolla på. Troligen är det som du skriver, cache eller webproxyn som orsakar problem.

Aldrig sett nån som är admin skriva på denna sida, så vi får väl se om nån känner sig träffad.

1 gillning

Detta hände också en kompis till mig för några veckor sedan - står i en tråd om ammunition för samling eller ngt sådant. Han kom in som någon annan när han loggade in på sitt konto.

1 gillning

Tack för detta! Har nu säkrat mitt konto här genom att aktivera tvåfaktorsautentisering. Uppmuntrar er andra att göra det samma.

1 gillning

Tack för påminnelsen, nu är det aktiverat. Jättebra att den möjligheten finns, men hoppas ändå att admin eller någon support kikar på detta.