Är Shadow 2’an kräsen med ammo?

Har en Shadow 2’a på ingång och kollar runt efter 9x19 till rimliga priser. Hittar en del ok priser här och där om man köper 1000+ men är osäker på om man endast måste köra just ”DEN patronen i 124 grain förvarad i 19,5°C i 77% luftfuktighet med inspelad valsång och Enya i högtalarna”.

Jag är medveten om att det är svårt att generalisera men t ex Glockarna sväljer väl allt utan problem medan en supertrimmad Nighthawk för 100k är mer känslig.

Hittar t ex ett märke som heter PMC där man komma ned i pris vid bulkköp. Skräpammo eller ok?

Det beror väl på vad du vill uppnå.
Om du bara vill att det ska smälla och träffa hyfsat så är min erfarenhet av klubbkompisarnas Shadow att det mesta funkar och smäller.

Vill du hålla tians ring på precision så kanske du behöver kolla lite vad som funkar bäst…

1 gillning

Tycker inte att min är särskilt kräsen med ammon, går hyfsat med det mesta (och med hyfsat så menar jag mer än tillräckligt för fält) men har man lite krav på precisionskyttet så kan man inte stoppa i vad som helst. Min håller gått och väl 10:ans ring med Geco 124grains och går hål i hål med Gecos HP (och hål i hål med Frontier 121 gr FPE med 4,4gr Ba9,5 i ryggen) på 25m i skottstol… sen är ju alla vapen individer men min uppfattning är att Shadow2:orna är hyfsat lika med vad de gillar/går bra med över lag…

1 gillning

Ja, att träffa tavlan är ju prio och innertian är dubbelbonus. Men jag tror mina första 1000 skott kommer mest handla om att lära känna pickan. När det är dags att kvala in till SM kommer jag nog bli mer kräsen ;).
Vad jag är mest ute efter är patroner som funkar. Jag vill minimera klick. Sen kanske vissa billigare är sotigare än andra, men det får jag helt enkelt ta. Vapenvård kan ju t o m ibland vara avkopplande.

Men ingen annan med erfarenhet av PMC, Seller & Belliot, Magtech och de andra i det lite billigare segmentet?

Ingenting har klickat i min. Har inte testat PMC, men väl Geco, S&B, Fiocchi, Magtech, Maxxtech, Shootmore och hemladdat med tändhattar från Federal, Fiocchi, CCI och S&B.

1 gillning

Mina favoriter för nationellt skytte är geco, pmc eller magtech 9c. Aldrig något strul osv.
S&b - mögar ner som satan
Fiocchi smäller bra men går helt okej.

Mer eller mindre alla köpe 9or smäller men jag hade undvikit maxxtech då dom är katastrof, att den skiten överhuvudtaget får säljas är för mig en gåta. Köp det som är mest prisvärt och gynna din lokala handlare. :ok_hand:

/Tomme

1 gillning

Jag hade en Glock, bytt avtryckare för ett ge ett halvhyfsat trycke, fortfarande Glock (skräp) och den var riktigt petig, medan min Shadow 2 äter allt och har aldrig klickat, den slår tungt och konsekvent.

Men då är också trycket original och inte super, du når väggen, sen släpar du en bit innan du når fram. Helt okej, men jämför jag med min hk usp 45t, som är mer likt en singel action revolver, så är shadows 2 trycka inte mycket att hurra för.

1 gillning

Min shadow2 har varit lite kinkig med magtech 9f kort och trubbig Patron. Speciellt vid fält om den inte kamrar första patronen. Men anser att magtech 9f eller 9c är dom bättre patronerna för pickan. Men den är kanske byggd för Ipsc bulkammo typ magtech 9b och då funkar det bra. All helmantlad funkar klockrent.

1 gillning

Finns ju polygonpipor till shadow2 på sportec :+1:t2:Polygonpipa

1 gillning