App - rekommendation önskas

Är klar med pistolskyttekortet och jakten på 46:orna ska börja.
Tänkte logga mina serier i en app och ser att det finns flertalet att välja på (iPhone). Vilken föredrar och rekommenderar ni?
Helt ok att betala för den om den är bra och kan hänga med mig under lång tid.

Tack på förhand!

Jag utvecklar själv en skytteapp på hobbynivå, så jag är inte helt objektiv. Men det har också gett mig en bra inblick i hur olika appar är uppbyggda och vilka avvägningar de gör.

Det finns flera bra appar för skyttar idag, men de har olika inriktning. Vilken som passar bäst beror på vad du vill få ut av den.

Några saker som kan vara värda att fundera över innan du bestämmer dig:

• Vill du främst ha ett verktyg som hjälper dig att analysera och utveckla ditt eget skytte, eller söker du en community med sociala funktioner?
• Hur hanteras din data? Hur skyddas informationen och vem har egentligen tillgång till den?
• Vilken information samlas in och kan din data kopplas till dig som person?
• Uppdateras appen regelbundet och utvecklas den kontinuerligt, eller är den senaste uppdateringen flera år gammal?
• Finns det aktiv support om du stöter på problem eller har frågor, synpunkter eller önskemål om nya funktioner?
• Hur ser appens långsiktighet ut? Om du bygger upp flera års träningshistorik vill du sannolikt välja en app som har goda förutsättningar att finnas kvar och fortsätta utvecklas även om fem år.
• Kan du exportera eller ta med dig din träningshistorik om du någon gång vill byta app?
• Stödjer appen de grenar du skjuter och de funktioner du faktiskt kommer att använda?

De flesta appar erbjuder dessutom en kostnadsfri provperiod, så testa ett par olika innan du bestämmer dig.

pistol.nu är värd att titta på