Ammofråga Benelli MP90S

Edit: Har nu skjutit med CCI i ca 5 månader utan några som helst problem. Tack för all input

Vad har ni för erfarenhet ang ammo till en MP90S .22 från tidigt 90-tal. Jag fick med 2 burkar Magtech när jag köpte pistolen. Förra ägaren hade dock inte skjutit med den ammon. (Att pistolen (magasinen) är lite känslig för kyla vet jag) När jag skjöt häromdagen (det var runt 0-an) så höll jag magasinet i handen så det var varmt o gott när jag laddade. Pistolen funkade utmärkt. Funderar dock lite ang Magtech, de är så ”kladdiga/klistriga”, inbillar mig att det skitar ner (i magasinet) i onödan? Som ni säkert fattar är jag nybörjare :blush: Fick min Licens i December…Tacksam för all input.

Vet inte hur gammal min puffra är, men jag kör cci standard och har aldrig haft problem. Skjuter även på vintern när det är kallt. Klubbens pickor av äldre snitt vet jag strular ibland när det är kallt, men som sagt; inga problem med Benellin!

1 gillning

Har en 90 WC o skjuter CCI standard i den o har aldrig haft några problem med dessa…

1 gillning

Skjuter med SK i olika varianter på tävling och för mängdträning och de har aldrig strulat. Pistolen går generellt riktigt bra så länge ingen förslitningsdel gjort sitt.

Vet inte om du menar att den strular generellt eller om du bara tycker att Ammon geggar ner.

Testa dig fram. 22:or är det små marginaler på så minsta lilla kan strula enormt, det bör du ha i beaktande oavsett tillverkare. Vissa mer än andra.

Behöver du djupare hjälp kring Benellin rekommenderar jag att du kontaktar Anders på webshop4u.se som har stenkoll och erfarenhet.

1 gillning

Jag skjuter norma tac-22 och det har aldrig strulat för mig, och dessutom levererat goda resultat. Har testat CCI standard och magtech i burk, båda funkar bra men föredrar tac-22. Testade någon variant på geco 22lr som inte alls funkade bra.

1 gillning

Föregångaren till WC modellen, det är den jag förmodar att TS har, hade befogat ryckte om sig att vara ammo känslig. WC varianten har jag skjutit det mesta i utan problem. De sista åren har jag använt CCI…

1 gillning