A-Vapen för nationellt skytte köpes

Hej alla!
Jag är ute efter mitt första A-Vapen och eftersom jag har små händer vill jag gärna ha en pistol med enradigt magasin.
Pistoltyp som jag är ute efter:
P210 Supertarget
1911 (gärna en färdigtrimmad med bra trycke och inpassning samt av god kvalitet)
Gärna 9mm eftersom det är lättast och billigast för mig att börja skjuta detta då mina klubbkamrater inte kör annat i A.
Kom gärna med fler förslag men jag tycker det verkar svårt att hitta andra pistoler som är smäckra.

/G

Personligen hade jag nog valt ett annat vapen än P210 Supertarget, jag tror inte du hittar någon sådan under 20000 kr.

Tack för kommentaren larema men den ger mig tyvärr inte så mkt.

Hej! jag har kollat på Colt Competition 1911. Finns som 9 eller .45ACP. Kommer med matchpipa, bra trycke, bra sikten, lite justerad ergonomi, bra grepp. Väldigt bra recensioner från skyttar i USA.

Leta efter än lite äldre SIG P210, men det skall vara den som är lite kraftigare idär mantelspåren går.
Hoppas du förstår vad jag menar.

Jo jag har också kollat på Colten, men då en Gold cup trophy.
Nackdelen är att många skriver att det kostar ytterligare 10000 på en pistol för 22000 för att få den i tävlingsskick.
Det kommer säkert sluta med att jag köper en ny Sig, men jag tänkte jag skulle komma undan någon tusenlapp billigare än 32500 eftersom jag köpt ganska många vapen senaste året.

Jag vill inte ha en gammal P210

Okej, förstår. Jag har en hel del annat jag måste prioritera just nu så competition ligger i en lagom prisklass för mig. Den har säkerligen precision som överglänser min skjutförmåga än så länge, man får se vid kommande licensförnyelser… Lycka till med ditt vapenköp!

jag har en x5 till salu, med sa only. och 2 växelsatser, går att skjuta nationellt med 3 läges växelsats och ppc kortmatch med den fasta växelsatsen, den med 3 läges är i absolut nyskick, allt för 17000:-

Jag hade tittat på en ny BUL om jag varit på jakt efter en enkelradig 1911 av bra kvalitet. Priserna är i sammanhanget rätt överkomliga. Klämde nyligen på en Classic Trophy SAW, som kändes väldigt trevlig. Den tredelade fjädern skulle kanske behöva böjas till lite för att lätta trycket med något hekto, men i övrigt var trycket helt rent och inpassningen tight.

https://www.azonprodukter.se/produkt/bul-armory-1911-classic-trophy-saw-5-9x19-duo-tone-polished-slide-sides/

Är det en sextummare du är ute efter kanske den här kan vara ett alternativ:

https://www.azonprodukter.se/produkt/bul-armory-sas-ii-wind-40-sw-dlc-belagd-lattad-mantel-titanium-nitride-coated-pipa-kopia/