9 mm Nojja köpes

Hej,

Köpes 9 mm Nojja, 5 tum helst men 6 tum kan vara värt att kolla på.
Finns i region Skåne. Inga fantasipriser.

Hör av er
Tackar

Finns en 5" och en 6" på blocket.

Jo jag vet men det var det där med fantasipriser…

Drar man bort extradelarna (pipa - 1500, växelsats - 3500) sa hamnar 5-tummaren pa 7500 och 6-tummaren pa 9000, vilket jag inte skulle kalla fantasipriser direkt.
Lycka till med ditt letande.

Det är sant, men säljarna tyckte inte riktigt det samma…(har varit i kontakt med dom)

Jämför man med vad man får för pengarna så är en 6 tums Nojja (P 210-5 sport) en otroligt bra pistol. Vill du ha en ny pistol med motsvarande prestanda får du faktiskt lägga upp 30 000 kr. Är Nojjan i fin kvalitet utan någon spricka så är det bland det bästa du kan få. Man lurar sig ibland och tycker att gamla puffror borde vara billigare än nya, men vill man ha kvalitet så får man inte stirra sig blind på att jämföra med priset för en ny puffra. Att göra motsvarande kvalitet idag kostar massor och sen ska handlaren ha sin vinst. Själv har jag en 60 år gammal nojja och skulle aldrig byta den mot en ny 9 mm av vad slag det än var. Men valet är ditt.
Leif

Tröttsamt det är med legendariseringen av nojjor, vaddå lägga ut 30000:- för en motsvarande?
Enda anledningen till att de var så populära är att de var enastående då de kom jämfört med vad som fanns på marknaden då. Utvecklingen har ju gått framåt sedan 60-talet! Jag skjuter STI Rangemaster som kostade 18500:- ny och den skjuter inte ett dugg sämre än en nojja utan snarare tvärtom. Plus att de inte är några problem med delar till den!!