Hej, jag är ute efter lätt laddad fabriksammunition i .44 magnum. Helst .240 grains kula och mynningshastighet runt 360 m/s samt gärna inte alltför mycket dyrare än 8 kr smällen. Är det någon som känner till en vapenhandlare som saluför detta, helst i skånetrakten?
Skytteservicealmhult har något i sådant. Såg att dom var tillfälligt slut men ring och kolla med honom. Magtech 44A 50st - .44 Mag - Ammunition - Skytteservicealmhult.se
Tack så mycket för tipset. De där är dock väldigt kraftiga (493 m/s). Samma kulvikt, men ca 360-390 m/s vore bra.
Låter som du kanske skulle kika efter .44special!
Tror det kan bli svårt att hitta så “svagt laddad” (relativt sett till kalibern) .44magnum-ammo…
Mvh
Johan B
Ja 44 special är kanske mer det du söker. Det har iallafall skytteservice
Tack för tipsen, men jag är ute efter mer eller mindre precis det jag frågar efter.
240 grains och 360 m/s är ungefär precis på gränsen mellan svagt laddad .44 Magnum och kraftigt laddad .44 Special. Jag vet att det finns, jag har bara inte sett det till salu här i Sverige någonstans:
http://www.ballistics101.com/44_magnum.php
Det närmaste jag har hittat är S&B med 390 m/s och de är sköna att skjuta, men ganska dyra. Jag får leta vidare. 
Gecos 240 gr FMJ gav ungefär de hastigheterna i min S&W 6,5", så leta efter dem kanske?
Det låter bra. Får försöka hitta en affär i Skåne.
Stora vapenguiden som ges ut en gång per år, har väl en sammanställning av “alla” ammunitionsvarianter/märken/modeller som säljs i Sverige och där finns även data på alla patroner.
Kanske kan vara läge att botanisera lite i den katalogen!?
Jag förstår att du är ute efter fabriksladdat, men i ditt fall med så specifika önskemål så finns det ju en god anledning att börja ladda själv, då kan du anpassa laddningarna precis som du vill ha dem och till vad som passar ditt vapen/skjutgren etc… 
Mvh
Johan B