Letar med ljus och lykta efter .30- kulor från Sierra. Game King eller Gamechanger, SBT är att föredra men annat kan vara av intresse. Även Pro Hunter RN.
Andra alternativ i form av tillverkare kan vara intressant också om priset är rätt.
/E
Letar med ljus och lykta efter .30- kulor från Sierra. Game King eller Gamechanger, SBT är att föredra men annat kan vara av intresse. Även Pro Hunter RN.
Andra alternativ i form av tillverkare kan vara intressant också om priset är rätt.
/E
Vet inte vad som är rätt pris. Tänker att det är ett bra pris eftersom jag har aldrig behövt mer än en kula per vilt.
Jag har bara positiva erfarenheter av Norma BondStrike 180 grn i .30. Gör sitt jobb på viltet och precisionen är som en laserstråle vid handladdning med vanligt jaktgevär från Sako (konsekvent runt ~0.5 moa, Fabriksladdningarna öppnar upp grupperna lite mer runt 0.8 Moa).
Är det för målskytte kanske Norma GTX .30 175 grn kan vara ett bra val. Nästan halva priset per kula och precisionen är same same som BondStrike.
Jag skjuter relativt mycket och på banan vill jag ha råd att köra med samma ammunition som till jakten. Blir aldrig några överraskningar då. Fördelen med att ladda själv är ju att det är minimal prisskillnad mellan jakt/övningsammo.
Fullt förståeligt. Blir ju mycket enklare när siktet är precis där det ska.
Jag har laborerat lite med olika krut och laddning för att få liknande hastighet och träffbild på 175 GTX och 180 BondStrike. Men det blir ju aldrig samma.
Sierra Tipped Game King vore kul att testa men som du säger. Svårt att få tag på.
Har du testat någon annan av dom nordiska kulorna typ 150 Sako super hammerhead?
Har använt vanliga hammerhead men de gick inte alls bra i min bössa. Det som gått absolut bäst hittills förutom Sierra är Hornady Interlock.
Ligger ute ett par kulor i den kaliber du söker på Tradera just nu under skytte. D
Dom är ju lite av individer bössorna. Sako och Lapua går tätt i min bössa men har fastnat för Norma av någon anledning. Beror delvis på tillgång men även att 203-b krutet har fungerat bra för mig med lite tyngre kulor.
Interlock går inte alls bra för mig. Om det har med misslyckad laddning eller kulan kommer jag aldrig få veta för att det blev för dåligt för att testa igen. 
Över 10 cm spridning på 100 meter (återkommande). Inget annat har gått sämre i bössan.