Växelsats Pardini HP .32

Säljer min växelsats då det inte blev den B-satsning jag tänkte.

Medföljer: 2st 6-skottsmagasin, hylsfångare, snabbladdare, litet kitt med reservdelar som följde med innehållande, korn (bredare), utdragare, slagstift, klickpatron, rekylfjäder samt .32-borsten från Pardinis rengöringskitt.

Köpt ny av mig. Hämtad hos Bosse våren 2020. Gått ~ 700 skott (wadcutter).

Finns i Linköping

Pris: 11000kr (eventuell frakt ingår).

Kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet.

2 gillningar

Hej! Jag vill gärna köpa din växelsats cal.32! Jag söker även en .22 som passar till, om du vet om någon. Jag bor i Jkpg. Mvh/jonas

Hej! Jag tänkte höra om den finns kvar? Har sökt licens nu. Mvh Jonas

Hej
Ojsan, ber om ursäkt att det drog ut lite på tiden… Men tidigare spekulanten fick precis rött ljus från polisen och drog sig ur. Så vill du fortfarande ha den så är det din.
/Rikard

Hej Rikard! Tack för svar! Ok, vi sökte också på hel pistol nu då, eftersom vi inte visste om vi kunde köpa din växelsats. Hmm, blir det problem för oss också nu då kanske…? Vi vill köpa växelsatsen och kan skicka in en ny ansökan för just detta, men det kostar ju en ny ansökningsavgift + att styrelsen på klubben måste ha ett möte till för föreningsintyget som ju också blir nytt. Är du beredd att vänta tills vi löser detta så kör vi. Kanske att vi kan pruta för motsvarande som den extra avgiften innebär? Vi hade ju gärna köpt den direkt från början av dig. Mvh/jonas

Hej
Ursäkta att det dröjde igen (åkte på en liten febersväng…). Jag är lite i sluttampen på min licens och tror jag måste skicka in om att förnya för att allt ska hinnas med. Föreningen är lite slö och har möte första veckan i varje månad så det är lite nu eller aldrig. Så ingen brådska för min del. Bara det att vi behöver vänta på att min licens kommer innan jag kan komplettera din ansökan med min licens. Går absolut att pruta lite. Säg 10000 jämt. Har även ~300 fabriksnya S&B WC om det kan vara av intresse. Butikspris strax norr om 6kr styck, tänker att en 5:a styck känns fair så 1500:-. Vill du ha dom kan jag leverera ner till Jönköping. Gissar att du skjuter för klubben vid m2 center, dit hittar jag :slight_smile:
/Rikard

Hej Rikard! Ok, vi kör på detta och köper den för 10tkr. Jag pratade med Maria nu, som ska ha pipsatsen, och hon var lite stressad nu på morgonen. Men hon söker om på en pipsats och vi avvaktar tills alla papper är klara. Om du inte hinner få igenom ny licens innan den gamla går ut, så kan du lämna in den på Jaktia i Jkpg. Vi startar en ny pistolklubb där nu (Target Arena, som jag jobbat med att förbereda under ca 2år), så det går att ordna affären den vägen isåfall. Maria (och jag) är båda aktiva i Huskvarna PK och dubbelmedlemmar i Jkpgs PK vid M2 center. Vi kan mötas upp varsomhelst i stan. Maria var första reserv till landslaget i fält 2024 och ska ha den till årets uttagning. Jag hjälper till med logistiken då jag har mer tid att förbereda årets säsong då vi alla byter från Benelli till Pardini. Vi hörs vidare! Mvh/jonas

Kalas. Då är den på väg till ett bra hem. Jag lämnade in min ansökan i början på veckan och föreningen har möte på onsdag sen är det upp till Polisens handläggare… Hojtar till så fort det dimper ner något i brevlådan. Står 17 dagars handläggningstid så om en månad är kanske allt klart. Men licensen jag har håller till mitten av mars, så går det fortare för er så ringer jag och rådfrågar min handläggare. Lite osäker på hur det funkar med inköpstillstånd privatpersoner emellan, typ om vi kan lösa överlämingen innan inköpstillståndet omvandlats till en licens så att säga. Det ger sig… Var kulorna av intresse föresten?
/Rikard

Hej R! Låter bra! Maria är skjutledare imorgon på klubben och lämnar då in ny ansökan föreningsintyg till styrelsen. Hon gör ansökan idag på polisens webbsida. Vi hittar en bra övergång emellan de olika licenserna. Frågan är om det går fortare om hon söker på just din pipa? Om ja, så bara skicka all info på din pip-licens såsom serienr osv, så kan hon fylla i det direkt. Min mejl är jonas@hubbe.com och Marias är maria.liljeqvist@live.se. Vi har tyvärr ingen användning av kulorna då vi laddar allt själva sedan i somras. Vi hörs vidare! Mvh/Hub 0761-042290

Ni vet att nu diskuterar helt publkt va?