Sökes: AW93, SP22, CM22 ca. 20tkr

Hej!
Jag har precis gått klart nybörjarkursen och skjutit mina guldserier, så det börjar bli dags att hitta mig en egen pistol. Min budget ligger runt 20.000kr, men det beror givetvis på vapen/skick mm. Jag bor i Halland och skjuter för Göteborgs Pssk, premierar om bössan finns i södra/sydvästra delarna av landet så man slipper skicka. Helst kolvstorlek M.

Jag söker främst något av följande:

  • FWB AW93, “normal” alt. light, helst med serienummer 180*****
  • Pardini SP22, alt rf. helst “nya” modellen
  • Morini CM22m, alt rf

Även andra vapen kan absolut vara intressant, hör gärna av dig om du har något att sälja. Gärna första kontakt via meddelande här på skytteforum…

Allt gott!

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Fundering, varför så viktigt med serienumret?
min AW är nr 52XX och tillverkad 2004. Knappast en gammal pistol och skjuter lika bra som en tillverkad i går. Enda en light har över vanliga AW är ju en lättare/anpassningsbar rekyldämpare men den går ju att köpa till på alla AW93 modeller.

Bara mina 5 ören.

Hej,
Jag tror absolut ett vapnen med serienummer < 180***** är riktigt bra, “bättre än mig”, men om jag ändå ska köpa en så pass fin/dyr/premium pistol så tycker jag det känns värt att lägga till lite extra för att få en senare modell med “nyare” funktioner.
Ex. justerbart siktesblad, mantelspärr på sidan, slagstiftsäkring. Sen är jag osäker på när de införde att man kan torrklicka utan klickpatron och sedan ändrade de även konstruktionen på rekyldämpare samtidigt som light-versionen kom.

Alltså är det ju kanske ingen jättestor grej, men jag skulle prioritera det när jag nu ändå vill lägga dessa pengar.