Pardini SP22 SÅLD

Originalkolv, 2 mag, högerutförande, ca 3000 skott skjutna.
Gillar inte överfettade patroner vintertid. Har kört fält med RWS utan eldavbrott, precision och milsnabb med CCI. Håller innertian i skottstol. Något mer framtung än en oviktad GSP. Brant kolvvinkel och låg piplinje ger snabba serier med minimalt uppslag, rekylen går rakt in i armen. Så varför sälja den? Har en 32:a av samma fabrikat som jag skjuter lika bra med och handladdningen av den är roligare än att trycka i fabriksplugg. Nybörjare är varmt välkomna, snackpåsar undanbedes. Som mångårig ungdomsinstruktör kan en grundutbildning i skjutteknik ingå i priset om köparen bor i närheten av Växjö.

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

1 gillning

Hej vad vill du ha för den?

11000:-
Det är samma modell som ligger på bild på BKG skytteservice som de tar 12800:- för.
De har kallat den Pardini SP men i mina papper står det SP22 så?
Jag tog ett par bilder:

Det är modellen med fyra fjäderbelastade antirekylvikter som sitter inborrade i främre delen runt pipan.

1 gillning

Ser fin ut…men …Fick du iväg puffran?

BOKAD men inte såld.

Hej, fortfarande bokad?
Med vänlig hälsning, linus eriksson

Jag har en intressent som sökt licens på den så nu ligger bollen hos farbror blå.
I höstas fick jag vänta 9V och har det inte blivit värre har vi 6V kvar tills vi vet.
Det går att sätta upp sig som intresserad och då tar jag kontakt med de som finns på listan i den ordning man har tecknat sig. Just nu består listan av 0 personer. Om det skiter sig för den som nu sökt licens kommer jag att prioritera beviljad blank licens före turordning. Listan är inte på något sätt bindande för någon av parterna men ett sätt för mig att hålla ordning på vad jag lovat folk. Skulle två vifta med blanka licenser gäller turordning dem emellan. Saknas tråden är vapnet sålt. Svar på frågan är BOKAD men inte såld. Blank licens går naturligtvis inte före sökt licens på detta vapen. Vi får helt enkelt se tiden an…

Hej! Sätt upp mig på listan, har dock ingen blank licens utan kan söka min först 2a september då jag får mitt första föreningsintyg. Inte optimalt kanske men en nödlösning för dig.

Med vänlig hälsning, linus eriksson

Gunnoob91, Du är först på listan. Vapenägande är långsiktigt planerande. Man ska inte pinka på nödlösningar, rätt vad det är får man användning av dem och då är man glad att man har en. Jag hör av mig så fort jag vet mer.

1 gillning

Detta är första generationen SP som direkt efterföljde SPE som har samma ram. Jag har själv en likadan och är supernöjd och en annan inom föreningen har en SPE och båda går dit man pekar. Tar ett litet tag att lära sig ladda magasinet korrekt bara men annars är dom superfina.

1 gillning

Ja jag är väldigt nöjd med den men som du säger - italienarna har inte slösat med platsen i magasinet. Jag köpte ett parti superbilliga CCI för något år sedan och tänkte att jag kunde ha dem och träna med. Felet med partiet, visade det sig, var att 2/100 var för långa och dessa två, om de laddades som fjärde eller femte i magasinet, kärvade garanterat. På en precitionstävling gör det inget men jag fick med mig dem av misstag till en fältskjutning och det var inte kul så sedan dess kör jag bara RWS på fält. Mest bara för att jag har dem och de alltid fungerat.

1 gillning

Hej,
han som sökt licens på bettan har inte fått besked ännu och räknar inte att få det före V36.
Jag hör av mig när jag vet mer.
Mvh Remington1858.44

Hallå allihopa,
han som sökte licens på denna har blivit godkänd av farbror blå.
Köpet har inte gått igenom än men jag tyckte ni ska veta.
Pyntar han 11k är den hans.
Mvh
Remington 1858.44

Tack för svar! Letar vidare :blush: