Fin sällsynt Heckler & Koch Mark 23 SOCOM i kaliber .45 Auto (ACP) säljes

Fin Heckler & Koch Mark 23 SOCOM i kaliber .45 Auto (ACP) säljes.

Komplett i HK original aluminiumväska med 4st original HK mag. (12 skott .45 ACP).

HK Mark 23 är en speciell pistol som har genomgått hårda tester för att bli vald som Special Operations Command’s “Offensive Handgun Pistol”, den har bl.a. klarat av:

• 30 000 skott med P+ ammunition
  • Funktionstester i extremtemperaturer +73 °C / - 54 °
  • 96 timmars saltvattenspray för att simulera insats vid sea-to-land angrepp
  • hårda falltester samt funktion i sand- och andra tuffa miljöer.

En pistol med Matchprecision och separat de-cocker på vänster sida, samt HKs geniala dubbelsidiga mag-release för snabba magasinbyten.

Längd/Höjd ca 245mm x 150mm
Visirlinje 197mm
Vikt utan magasin 1100g
SA/DA, Hammer-release

Dessutom ingår en passande mynningsbroms från IGB Austria, original pappkartong, skjutprotokoll och tysk/engelsk instruktionsbok. Allt i mycket bra skick, inkl. o-ringen.

Obs. Heckler & Koch pistoler har just nu pga av högt beställningstryck från polis och militär delvis extremt långa leveranstider, tyska sidor skriver om upp till 180 dagar.

Din chans att äga en historisk viktig och samtidigt troligtvis den tåligaste pistolen på marknaden.

En bra informativ video om pistolen från Colin Noir på Youtube finns här.

Nypris med frakt på allt ovanstående (om man kan få tag på det) ligger över 19 000kr. Ge dig själv en julklapp, för endast 16 900 kr (plus ev. frakt).

Finns i Dalarna. Provskjutning går att ordna efter överenskommelse.

Licens krävs givetvis.

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet.

1 gillning

Hej igen, jag har en som skulle kolla upp om han kunde fixa det snabbt via vapenhandlare, det drog tyvärr ut lite på tiden men han ska återkomma i morgon. troligtvis förlänger jag licensen en gång till så blir det lite mindre press och om den andra killen inte kan göra snabbaffär via handlare så hör jag gärna av mig till dig med ett bra paketpris. mvh Jonas

Hejsan! Finns den kvar? Mvh Karl