Har ännu inte provat dessa men liknande coatade bly i 5" Tanfoglio.
VV N340/4,2 gr ger i snitt. 328 VO (295-332). COL 26,52. Pmax = 32 100psi (nära max.).
Ca. 430J/128 IPSC-faktor.
Mycket bra insikt tusen tack, jag har inte testat N320 men vet att det är snabbare än N330, jag brukar ha 4.8 grain N330 bakom 120 grain kulor men var osäker om detta skulle funka med tyngre kula. Jag får nog göra en laddstege från 4.0 till 5.0 och se hur det funkar bara.
Tack för din återkoppling.
N330 är ett bra krut för just 9mm Luger (det togs fram specifikt för den patronen enligt VV).
Men man bör tänka på att N330 inte ligger mittemellan N320 och N340 i brinnhastighet, det ligger närmare N340 än N320.
5,0gr N330 bakom en 115gr Nosler JHP eller FMJ, funkade väldigt bra i en kompis GT9 6" och höll 420J med marginal.
De Noslerkulorna finns tyvärr inte kvar på marknaden… 
Enligt min gamla VV-laddmanual (3rd edt) börjar laddstegen på 4,2gr och slutar på 4,6gr med N330 och 130gr FMJ-kula (mantlad).
Mvh
Johan B
Tusen tack din återkoppling, jag var lite osäker kring max laddningen, jag skall nog hålla mig mellan 4.2 och 4.6 grain för denna kula.
Hej!
Finns det .358 130/158or till salu?
Det kommer ligga närmre 4.2.
Jag skjuter mina med 4.3gr 340 med asbra resultat map träffbild
Säljer Silverbulit kulor ännu?
Sist jag hörde något om honom så hade han jobbat på egen hand (på det dåliga sättet), så det finns en risk att han är sjukskriven från kulgjutandet ett tag. Jag hoppas det inte tagit allt för illa.
Säljer han fortfarande kulor?
Tjena grabbar, Larsa har rätt.
Finns ett par burkar av vardera,
.38sp 130gn RNFP
.38sp 158gn RN
.45acp SWC lättare target-modell
först till kvarn
Vad tar du för .38 special kulorna?
. 38sp 130gr ,358" LRNFPBB (RoundNoseFlatPoint) 8,423 ca2374st. 20kg/1999:-
.38sp 158gr ,358" LRNBB (RundNos) 10.238 ca1954st 20kg/1799:-
Frakt tillkommer om de skall skickas (299:- PostMord tillåter 20kg emballage inräknat)
Maila mig så ser jag direkt om ni skriver,
helturflippad@gmail.com
Rätta mig om jag har fel men blir det inte över 20 kg (+ emballage).
Jättebra fråga, tillåt mig elaborera.
PostMord tillåter 20kg emballage inräknat
(Och vi skulle AAALDRIG packetera en full 20kg burk i PostMords kartong där emballage är inräknat i maxvikten)
Vi har skaffat några riktigt bra paketvågar så vi kan räkna bort en slatt typ 250-350 gram och jämka emballagevikten.
Exempel 350 gram för att ta i, är så här många bulor.
Absolut självklart skickar vi den fulla burken om så önskas (om det inte redan är gjort, hosthost) det är bara att betala full frakt för 20kg plus emballage så grejar vi givetvis det. Plus att det blir smidigare att packa paketet så det är varmt välkommet.
Dock ber de flesta (+100%) att vi tar ur en halv kaffekopp bulor så frakten blir billigare och de slipper oroa sig för straffavgifterna för övervikt.
Motsatsen är lika, hämtar nån burken på plats brukar vi råga den litegrann.
Storleksjämförelse ovan…
Så här mycket är en halv kaffekopp bulor (modell liten pinkiefingerkaffekopp)
PostMord tar 299:- spänn för max 20kg (drar över en 30 spänns tejprulle för att deras nya rispapperskartong skall hålla ihop) försäkrat till max 5000 riksdaler.
20kg + emballage
2 x PostMord 598:-
Alternativ med avlägsna inlämningspunkter då soppakostnader tillkommer.
UPS 787:- plus försäkring plus emballagekrav
BRING 475:- plus försäkring plus ev liten pallkostnad
FEDEX 1207:- plus försäkring
Bussgods har slagit sönder hälften av paketen och slarvat bort den andra halvan inte nåt vidare på ära försäkring samt DUBBLAR avgifterna för Södergående paketfrakt… om man vill vänta på nåt som aldrig kommer fram kan jag varmt rekommendera BG.
Vi följer gärna era önskemål. (Bara det inte är nåt i stil med att hoppa in i bilen och mötas upp halvvägs mellan Piteå - Halmstad för en gratis provpåse 20 kulor… Om det är ett faktiskt riktigt önskemål låter jag er gissa. Kanske inte all lyste under Geografilektionerna eller nåt? Gjorde man väl inte själv heller för den delen, haha.)
Undrar om inte DHL är billigare
:
(fast jag blev nöjd
)
https://www.dhl.com/se-sv/home/frakt/skicka-paket-nu-inom-sverige-och-eu/priser-och-leveranstider.html
Du har inga 44 wadcutters liggandes?
Eller 44or generellt, för 44 special.
Har block till .44sp 240gn SWC, visst menar du dessa?
Kan gjuta upp såna om önskas.
Maila mig
helturflippad@gmail.com
Yes jag mailar dig 
Tjena Boibosan,
Har du skrivit?
Kollat spamfiltret men hittar inget om 44sp någonstans?