Köpt. Tack ändå

Letar efter en trevlig första nia - tänkte på någon billig Glock eller CZ alt. Sportecs begagnade Grand Power X-Calibur. Finns en H&K som sägs vara bra också (dessutom lokalt här i Halmstad).

Om någon har en nia som ni vill bli av med så kan jag vara intresserad. Billig är nog viktigare än bra i förstone, jag är rätt kass skytt så jag lär bidra med mest fel i ekvationen. Men det behöver inte nödvändigtvis vara så om jag faller för något vapen.

Lillebror är på väg att avyttre en FN browning Hi Power.
Tror han tänkte under 5K i pris
PMa mig om du är intresserad så fixar jag kontaktuppgifter åt dig

Har ingen bestämd prisnivå - rätt pistol får gärna kosta lite. Den H&K som jag fått tips om är i princip ny och ska kosta runt 6-6500.

Varken FN Browning eller SIG P210 lockar dock så mycket.

Finns en Shadow 2 till salu här på forumet, har själv en Shadow 2, riktigt trevliga pistoler, bra vikt som äter rekyl, stora magasin, 17+2, bra trycke och med nytt grepp sitter den som gjuten i handen.

Ja, tittat mycket på Shadow 2. Dyr, men mycket för pengarna känns det som. Fullsize känns bra för skyttet trots att mina små händer kanske passat bättre på den H&K SFP som kostar en tredjedel av vad Shadow kostar.

Du hoppar lite i vad du vill ha. En pistol får kosta vilket du skrev först och sedan så billig som möjligt.
Är man nu en kass skytt så som du själv beskriver dig vilket antagligen inte stämmer då du nu skall söka för en 9 så är det snarare värt att lägga på ett par spänn på något lite mer avsett för lek.

Är det precision du skall ha den till eller är det typ ppc eller dylikt. Shadow 2an är dyr det tycker jag med. Men du får väldigt mycket pistol för pengarna och enligt mig själv iallafall så blir det bra mycket roligare att skjuta när egen precisionen i vapnet är bättre. Sen är det till stor del upp till skytten.

Alt 2 är att du väntar till våren då Walther borg har auktion igen. Finns mycket att välja på och Hardy tur kan du få en glo k för 1500 spänn.

Shadow 2 är inte så dyr om du tänker på att du ändå måste skjuta en del för att bli duktig, säg 2k skott, det kostar 2.8kr per skott, så pengar kommer det kosta, varför skjuta upp pengarna i en billig pistol? :wink:

Håller med ovanstående skribenter, i varje fall om det gäller nationell precision. Köp något som är drägligt bra - även om skytten står för de flesta felen ska man inte underskatta hur dåliga/svåra vapen kan vara. Och man lär sig ingenting när pickan är svårskjuten, det kan jag säga av egen erfarenhet.

Satsa på något med bra, eller i varje fall hyfsat trycke. Striker fired kommer alltid vara lite knepigare än hammer-fired. Så Browning HP eller CZ 75 (eller nyare) är nog bra val.

(Edit: P210 är en dröm, om den är i bra skick och du har råd…)

P210 är ett bra vapen. Har haft en tidigare och gillade den skarpt. Dock så börjar den bli till åren, inte för att det har någon egentlig betydelse men det är väl mer reservdelar som börjar bli knöligt att få tag på.

Något jag faktiskt kan rekommendera och som jag själv väntar på är 1911 STP Sparta i 9mm. Kostar 13.800kr i gefär och är då helt ny. Har fått riktigt bra betyg i tyska tidningar och jag har prov skjutit innan jag bestämde mig för denna. Mycket trevligt trycke och egen precisionen i skottstol med vanlig fabriks ammo låg på runt 39mm om jag inte minns fel.

Utöver denna köpte jag även en Glock som lite mer lek pistol och andra grenar. Men då jag föredrar precision så vill jag ha något som skjuter bra. Sen att jag själv är den som antagligen sätter slut resultatet är en annan femma men det är lättare för mig att acceptera att jag skjuter dåligt och inte vapnet. Sen är det väldigt svårt att följa upp fel om pistolen lämpar sig för durkslags tillverkning.

Eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska skjuta för grenar så känns det kanske som att en Shadow 2 är mest rätt. Den lär ju funka till det mesta gissar jag. H&K SFP 9 som jag gillar skarpt känns mer som en leksak i jämförelsen - men kostar å andra sidan en tredjedel så mycket.

Inte helt lätt det här. Men lutar ändå åt Shadow 2 känns det som.

Kolla också på Shadow 1, det är också en riktigt bra pistol som är lite billigare än 2:an. Känn på båda om du har möjlighet

Finns en beg Shadow 1 för 7900 på SCR (PISTOL CZ 75 SP-01 SHADOW 9 MM [CZ75BEG] - 1000:- : Stjernelund Custom Rifles, Vapen och tillbehör som sticker ut) och en på Sportec för 8900 (Begagnad Pistol CZ 75 SP-01 Shadow, 9 mm – Sportec ). Undrar om tusenlappen är finishen eller om det skiljer något mer?

Det är ju lite billigare än 14’ för den beg Shadow 2 som säljs här på forumet.

Hmm. Alltid så jäkla svårt att välja.

Hej
Norinco NP28
2 mag
Original förlängd mantelspärr och säkring.
Extra, hellång rekylfjäderstång.
Fungerar bra.
2500kr
PM om det är intressant.
Finns i Västerås.

Jag har en fin 1911 i 9mm. En springfield A1 tror jag den hette. Jag har fina grova kolvisidor, ett par med fingerspår och orginal, ett gäng fjädrar och en tillhörande rigg, använt men i bra skick. jag kan kontaktas i PM om det verkar intressant, är inte 100 på om jag vill sälja än (jag ångrar mig varje gång jag plockar fram den :stuck_out_tongue: ) Den blir ju inte skitbillig men den sjkjuter enligt mig bra, inte provat i skottstol dock och reservdelar och moddar finns de ju hur mycket som helst av.

1911 kanske man skulle ha en. Också.

Köpte en CZ Shadow 2 lätt moddad.

Men va fn - skicka ett pm med prisidé.

Jag har en Tanfoglio Gold match xtreme SF 6" med alla tillbehör och original väska. Kolla upp min annons på vapen säljes. /a

varför bara 1 när man kan ha flera ??? ;-)…

Spana in min Tanfoglio :slight_smile:

:arrow_up:

Kika upp.

Tja!

Har du np28an kvar?

Mvh Jocke