686-5 i .38 short colt och pipbytesystem

Får blir att avyttra denna fina revolver då det inte blev någon ipsc satsning.

Byggd av Olle “Lind” Lindskog som även har har tävlat med den med stor framgång innan jag köpte den.
Jag har dok inte använt den med än testa fram en laddning. Så kanske skjutit 20-30 smäll med den.
Men Olle kan säkert svara på mer ingående info om den om man vill ha.

Byggd för dynamiskt skytte. Vet ej om den väger in för nationellt. Men finns ett SA upphak. Så går kanske om man laborerar lite med fjädrar.

Nytillverkad kortare trumma till calibern. 7skotts
För moonclips. Har ca 35st TK klips till starline hylsor.
Jag köpte 1000st nya starline hylsor som endast ett fåtal är använda.

Även Lee laddverktyg typ nya.

Verktyg för att ladda och strippa moonclipsen medföljer.

Är ett pipbyte system så man enkelt byta pipa om man vill tillverka kortare eller längre. Verktyg medföljer.
Pipan och trumman är gjord för .356 kulor. Är 6”

Hylsorna kan köpas med för 1500:- annars behåller jag å säljer löst. Nypris 3300:-

Revolver och laddverktyg och moonclips
10000:-

Finns i Vimmerby.

Kan skickas delad efter full betalning samt fraktkostnad.

Skulle det va fler intressenter är det högsta bud som gäller.

IMG_6724
IMG_6723

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

Nytt Pris och lite ändrad info

Underbar revolver. Jag har vunnit mycket med den, bland annat ett EM-guld.

Till och med med ett DA tryck på 2600g vägde den in nationellt, men det var när den var nästan ny. Ibland ändrar det sig lite. Den är däremot aldrig skjuten SA.

För den som inte vill vara låst till .38 ShortColt går det att köpa en .357 trumma och tillverka en kortare pipa. En annan sak jag gärna hade velat göra är att tillverka en .32S&W trumma och göra pipa till det. Jag har gort det på en annan L-stomme med mycket gott resultat. Den hade en .327FedMagnum och sköt 5-kronor på 50 m.

Jag blir nästan sugen på att köpa tillbaka för det priset :heart:

uppar denna, passar inte priset? be ett rimligt bud,