Säljes Colt 1911 Gold Cup National Match 45 ACP (Såld)

Intressekoll. Har ingen brådska att sälja men skjuter mindre och mindre A.

Modellen är en sk bright stainless som är en fabrikspolerad variant av Colts 1911. Modellen är något av ett sammlarobjekt i USA, troligen på grund av att gangsters i USA/Mexico gillar bling. Detta är så klart egenskaper som gör den extra lämplig för svenskt nationellt skytte. Om inte annat så kanske man bländar någon konkurrent på banan.

Bilder finns här

Enligt serinummret är den ihopplockad 1991. På bilderna syns inte små hack och skavanker så jag informerar om att den är bättre begagnad med en del report och blessyrer. It’s a gun, not a showpiece. Yttligt rengjord av mig genom åren. Har aldrig fått oljebad eller plockats ned i molekyler men trots det fungerat fint. Pipan är repfri inuti och har så klart ingen skottbula eller liknande.

Ohlosson Tuning har trollar lite med pistolen:

Handinpassqad matchpipa från KKM Precision.
Inpassning av "oversized"pibussning.
Inpassning av pipfot
Inpassning av mantel & stomme

Vilket gick lös på 7-8000 tusen. kvitto finns någonstans om det är viktigt. Skjuter innertia i skottstol från 25 meter 8 dagar i veckan med rätt ammo. Även jag har klämt in några 50 i precision genom åren. Köptes begagnad och okänt antal skott. Efter pipbyte har cirka 1500-2000 skott passerat pipan.
Pistolen säljes med Colt original väska, 45 ACP propp för tävlingar, nyckelverktyg och inserts, ett styck använd boresnake. Samt 2 stycken Chip McCormick 8 skotts power mags.

Tänkt pris 10.000kr

Utöver pangen finns nedan och säljes löst endast om pistolen är såld:

1). 550st fabrisknya 45 ACP bulor. Magtech, (300) Geco (200) & PMC (50). 3,50/styck.
2). 1st helt nytt inplastat 8 skotts Power Mag från Chip McCormick Corp. 350kr
3). 4st Colt original 8 skotts magazin. Mycket lätt skjutna och något oskjutet. 300kr/st
4). Oanvänt Handgjort Hölster i läder från OAK Leather. 350kr
5). En drös med reservdelar (Bud på allt):

1st ny Concealment basepad Chip McCormick Corp
6st nya Shok-Buff från Wilson Combat
1st ny Extended Slide Release, Stainless från Wilson Combat
1st ny Barrel Link kit.278 från Wilson Combat
1st ny Recoil Spring Guide från Wilson Combat
1st ny 11 delars pin set till 1911 (blånerad) från EGW
1st ny Firing Pin .093 från EGW
1st ny Pro Spring Kit från Brownells
En drös fjädrar i olika styrkor.

Paketpris på pistol & allt annat: 12.000kr

Pangen finns i Stockholm och kan skickas mot kostnaden (två st värdeförsändelser)
Fler kort kan ordnas om det är superviktigt med skicket på något som inte syns i bild.
Köpare skall kunna bevisa klubbtillhörighet (för referens om jag känner för det / medlemskap i pistolskytteförbundet. Olagliga försök att införskaffa vapen = Polisanmälan.

Om du inte har inköpstillstånd klart så kan förskottsbetalning på 1000 kr vara aktuell lite beroende på vem du är. Den betalas INTE tillbaka om du inte får licens.

Skicka PM vid intresse. Jag är sällan inne på forumet men får notifikationer vid PM.

1 gillning

Såld för 11.000.