Köpt, kan plockas bort
Hej, jag har ett RCBS 100gr men bara 2 cav som kanske är till salu snart om det är intressant
Skicka gärna pris. Ingår handtag?
Tack, men dillons verktyg till 650in passar inte i square dealen, och till turretpressen hade jag saknat ett verktyg med den satsen.
Mvh
Har dessa:
-
Hensley & Gibbs .32 wc
-
Lyman .32 ogival
-
Lyman .32 tc tung
Minns inte vikterna, åratal sen jag göt nåt.
Hojta till om det är intressant.
De kan absolut vara intressanta. Vad tänker du för pris på dem?
Vh Andreas
Behövde googla lite och kolla mer exakt vad för tänger jag har.
Den tången som har ljust trähandtag är en Hensley & Gibbs nummer 66. Kulvikt ca 98 grains. Skruven som håller fast avskärarplåten är lite trött så jag har satt en liten bricka under för att tighta till det. I övrigt är tången i normalt bruksskick. Minns att kulorna går jäkligt bra! Pris 1500kr.
Lyman tången med mörkt trähandtag är modell 313226. Kulvikt ca 93-95 grains. Rundnos. Tight och bra. Normalt bruksskick. Dessa kulor har jag skjutit löjligt mycket med i min SW m/16. Pris 1200kr.
Sen lilla Lyman blocket utan handtag. Modell 313631BM. Kulvikt ca 100-105 grains. Semi wadcutter för gaschecks. Används till .32 H&R magnum. Faktiskt aldrig använt den för jag fick med en massa färdiggjutna kulor från denna tång och just .32 H&R magnum brukar man ju inte stå och tokskjuta med. Pris 500kr.
Köper du alla 3 så ingår ca 1200 Lyman kaliber .32 gasckecks.
Tack för svar. Tängerna är säkert kanon, men jag landar nog i att jag beställer hem nya från MP istället. Jag har varit väldigt nöjd med de jag har sedan tidigare så jag kan inte riktigt motivera att köpa äldre kvalitetsgrejer för dyrare pengar. Tack ändå!
Vh
Pris på 32 verktygen?
1400 så kan du ta dom
Finns Lyman ogival-tången kvar å i så fall till vilket lägsta pris.
Hej. Finns Lyman ogivaltången kvar och i så fall vilket lägsta pris har du på den. Det pris du anger i annonsen är ju nästan likvärdigt vad du får en NY täng för.
Alla tänger finns kvar. Jag är öppen för förhandling. Skicka länkar till likvärdiga nya tänger (både form och tillhörande handtag) så ska jag ge dig ett nytt pris.
jag är villig att ge 800 för ogivaltången. De andra tängerna är intressanta men tyvärr så har jag redan både Wadcutter och semiwadcutter tänger.
MVH Boo-Rune 070 549 81 87
Ok det kan jag gå med på men frakt tillkommer såvida du inte har vägarna förbi Linköpingstrakten.
Svarade visst mig själv. Se ovan
Hej Igen. Glömde en fråga tidigare, vilken kaliber gjuter tången 312, 313 eller 314?
MVH Boo-Rune
Enligt dokumentationen ska det vara .313 men jag har för mig att jag använde ett .314 kalibreringsöga till min fettpress jag hade. Inte helt säker dock. Funkar bra i en Sw m16 i alla fall
Bra . Låter som vi är överens. Slå mig en signal på 070-549 81 87
Boo-Rune