Hej !
Jag är osäker på vad ska jag köpa för första pistol. Jag är klar med mina guld och aktiviteter. Behöver råd av er experter.
Tack på förhand!
MVH
Hej !
Jag är osäker på vad ska jag köpa för första pistol. Jag är klar med mina guld och aktiviteter. Behöver råd av er experter.
Tack på förhand!
MVH
Sök på forumet så finns det tidigare trådar om det som antagligen ger dig det mesta i informationsväg du söker
Allt handlar om budget och ambition!
Hellre en “finare” begagnad än en “billigare” ny!
Prova allt du kan via klubbkamrater, det är enda sättet. Det finns ett gäng pistoler i världsklass men vilken du gillar bäst är svårt att säga.
AW93, Benelli MP90S, Pardini, Hämmerli mm mm och det handlar om vilken som funkar bäst för dig.
Ha inte för bråttom, försök att lyssna med klubbkamrater om du kan få prova deras olika.
En annan tanka kan vara att köpa något billigt att komma igång med, går ju alltid att byta senare när du börjar få lite mer erfarenhet.
Går lite mot strömmen, hitta en kvalitets pistol med en kolv som passar dig bra, resten löser sig. Lite annorlunda balanspunkt och greppvinkel vänjer du dig vid. Om det nu inte känns helt galet när du provriktar, men då köper du ju inte den. Så hitta en välvårdad kvalitetspistol (de som ser ut som häftpistoler) byt fjädrar. Och ha kul! ![]()