logo
Varför ska jag registrera mig och logga in?
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Options
View
Gå till senaste meddelandet Go to first unread
Mate  
#1 Postad : den 3 juni 2017 09:53:55(UTC)
Mate

Rank: Nykomling

Registrerade sig: 2017-06-03(UTC)
Meddelanden: 1

Hej på er!

Jag är helt ny på forumet och i skyttevärlden. Jag har spelat innebandy i hela mitt liv men nu håller inte mina knän längre. På grund av detta letade jag efter en annan sysselsättning som jag kan ägna mig åt nu när karriären är över. Min bättre hälft har en anhörig som håller på med pistolskytte och på den vägen är det. Jag gjorde även värnplikten som skyttesoldat och jag tyckte att det var ganska kul att skjuta pistol.

Nu har jag varit på pistolklubben och skjutit en gång i veckan i någon månad och jag har haft stora problem att träffa tavlan ordentligt. För det första är det ovant att skjuta med en hand för det har jag aldrig gjort förut. För det andra har siktet varit helt fel inställt. Jag är vänsterskytt och skotten har hela tiden gått extremt högt åt höger trots att jag skjutit ballong. De senaste två veckorna har det dock skett framsteg då jag fått skjuta med ett bättre vapen. Jag har även fått hjälp med att ställa in vapnet efter mina behov och så fort siktet blev rätt inställt så ligger jag rätt i höjd. Nu har jag två 40-serier vilket innebär att jag närmar mig målet som naturligtvis är tre stycken guldserier i år. Det är som Lasse sjunger; Den vinner som är trägen!

Jag tänkte mest säga hej och öppna upp en dörr mot den kompetens som finns på internet. Min ambition är att tävla i framtiden då jag behöver det drivet i mitt liv vilket innebär att jag kommer att ha en massa frågor längs vägen. Jag är helt övertygad om att ni har bra svar på de frågor som kommer att dyka upp.

Jag tänkte samla framstegen som görs i denna tråd så att både ni och jag kan följa utvecklingen. Trevlig helg på er! :)

JK  
#2 Postad : den 3 juni 2017 13:46:52(UTC)
JK

Rank: Har varit med ett tag

Registrerade sig: 2008-12-08(UTC)
Meddelanden: 610
Område: Sthlm

Was thanked: 54 time(s) in 33 post(s)
Välkommen till pistolskyttet och till skytteforum.com. Här och i sporten så finns det många hjälpsamma individer. Så ta dra dig inte för att fråga om det är något.
Användare som läser denna konversation
Guest (3)
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.