Välkommen gäst Aktiva Trådar | Logga in | Registrera dig

3 Pages<123
Vapen spåras via Blocket - politiker kräver lagskärpning
Fortyfive
#41 Postad : den 13 juni 2012 12:18:59(UTC)

Rank: Veteran

Grupper: Medlem
Registrerade sig: 2009-01-04(UTC)
Område: Twin Peaks

Was thanked: 47 time(s) in 33 post(s)
heintron skrev:
dlx skrev:

Kan inte vapenägare bli klassade som folkgrupp? Då skulle inte dylik diskriminering kunna få finnas.

Med tanke på vad religiösa kommer undan med i religionsfrihetens namn kanske vi borde starta en religion istället.

Det kostar 500kr/år att registrera vad fan man vill som religion hos kammarkollegiet i Sverige. Enda kravet är någon variant av gudstjänst och där skulle ju vilken träning som helst kvala in. Jag kan lugnt tänka mig att dyrka den heliga smällen samt DO anmäla varenda tjänsteman på tillstånd som nekar mig verktygen för min religionsutövning!

Borde underlätta för skjutbanetillstånd aka kyrkbygge också! ThumbsUp

När samhället är så bisarrt pk får man kanske gilla läget? Skulle förbunden gå med på idén skulle vi få bidrag dessutom då vi hade haft tillräckligt många religionsutövare för att kvala in för det. Jag ser bara möjligheter! ThumpUp

Lysande idé, jag är på ThumpUp

“I can resist everything, except temptation”
-Oscar Wilde

Mr_Swift
#42 Postad : den 19 juni 2012 09:57:58(UTC)
Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2011-04-18(UTC)
Område: Uppland

Was thanked: 11 time(s) in 3 post(s)
Kan berätta att Rapport-reportaget är anmält till granskningsnämnde för osaklighet.

Jag tar i min anmälan sikte på två saker. Dels att bilderna ca 19 sekunder in förefaller att vara på beslagtagna (och därmed illegala vapen) samt att man lägger en suggestiv scen där ett vapen avfyras samtidigt som polisen uttalar sig om riskerna med inbrott hos vapenägare.

Reportaget handlar varken om illegala vapen eller om vapenanvändning, varför jag argumenterar att valet av bilder inte har med reportagefrågan att göra och därför är osakligt.

Vem som helst kan för övrigt göra anmäla tv-reportage till granskningsnämnden. Anmälan kan göras via deras hemsida på denna länk:

http://www.radioochtv.se...ing-av-program/Anmalan/

(Skall inte tolkas som en uppmaning om att amäla just detta reportage. Kan dock vara av intresse för framtiden)
heintron
#43 Postad : den 19 juni 2012 10:59:32(UTC)

Rank: Veteran

Registrerade sig: 2009-12-03(UTC)
Man
Område: x

Was thanked: 188 time(s) in 123 post(s)
Bra gjort. Fler borde anmäla dumheter man ser oavsett vad det handlar om! Journalister och andra med makt i samhället måste ställas till svars när de gör dumheter.
2Sharp
#44 Postad : den 19 juni 2012 19:37:13(UTC)
Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2010-05-03(UTC)
Område: Malmö

Was thanked: 32 time(s) in 16 post(s)
Media är dumma i huvudet och greppar efter allt som ev. kan vinklas mot VAPEN. "Gemene man" som inte har vapenintresse kommer givetvis tycka att det är helt galet och ivra för förbud eller annat.

Vänta tills någon inser att resultatlistor från skyttetävlingar ligger öppet... dvs skyttetävlingar där de som har varit med och deltagit faktiskt kan tänkas ha skjutvapen, att tävla med.. vansinne är detta.

Jag tar mig rollen av domedagsprofet och förutspår att skytte som sport i Sverige är på gång utför, för alla utom ett litet, litet fåtal.
Froglube fanclub # 1
Svanström
#45 Postad : den 19 juni 2012 22:33:19(UTC)
Rank: Har varit med ett tag

Registrerade sig: 2008-12-07(UTC)
Område: Stockholm

Was thanked: 12 time(s) in 9 post(s)
Caroline Szyber framstår mer som en kinesisk partibyråkrat än en svensk högerpolitiker. Tur att hennes parti kommer att dö sotdöden snart.

"Vi måste lagstadga om vad folk uppger för information när de säljer sina lagligt ägda prylar på nätet, ety de är för dumma för att själva styra över sådant!".
Come heavy, or not at all
Användare som läser denna Tråd
Guest
3 Pages<123
Gå till  
Du kan inte skapa nya Trådar i detta forum.
Du kan inte svara på Trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

YAFVision Theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)