Jason skrev:Å jag som hade för mig att någon starkt rekommenderade Slip2000 och TW-25B till AR på annan plats...
Dax för revidering.....
Men ärligt talat, är det bra skit det där med grodorna?
I jämförelse med vad?
Naturligtvis vill man ju ha det som är bäst...!
Japp Slip2000 och TW-25B kan jag fortfarande starkt rekommendera; dock verkar FrogLube slå dem på fingrarna.
Dock är jag ju partisk i frågan eftersom min arbetsgivare nu (tack vare mitt initiativ) är svensk distributör för FrogLube.Min egen erfarenhet säger att FrogLube är ett bättre smörjmedel och rostlösare än Slip2000. Det är inte heller lika kletigt som TW-25B och jag upplever att där är mindre friktion med FrogLube än med TW-25B. SIG-Sauers SIG Academy har sedan en tid tillbaka gått över till att enbart (och officiellt) rekommendera FrogLube. Det som är riktigt trevligt med pastan är att om du behandlar vapendelarna enligt instruktionerna så kan du ha ett vapen som är "torrt" när det inte används, men som blir "blött" när det börjar skjutas (och blir varmt). Framför allt så kommer ni märka att friktionen mellan delarna minskar. Där finns även rapporter om ökade kulhastigheter när loppet behandlats med FrogLube, men jag har inte sett några officiella siffror på det. Jag har applicerat FrogLube på tre av mina vapen (AR15, 1911 och XD40) och märker en klar skillnad mot tidigare produkter.
Det löser upp krutrester vid kontakt så mitt "party-trick" (som jag stulit av Larry Lasky) är att trycka ned pekfingret i en riktigt skitig del av vapnet, och därefter ta litet FrogLube på tummen. Därefter gnuggar jag tummen och pekfingret mot varandra varpå fingret blir rent igen. FrogLube är dock ingen kopparlösare; men efter att ha lyssnat till vad Todd Hoddnet har att säga om saken så är jag inte lika oroad över koppar i pipan längre. Men, för dem av Er som är det; Slip2000 Copper Cutter löser jobbet.
Om ni skickar ett självadresserat kuvert med två frimärken till adressen nedan så skickar jag en 5 ml engångsförpackning så länge lagret räcker. Jag är dock på resande fot till och med fredag så det blir först nästa vecka som proverna kommer fram:
Defendor AB
Skeppsgatan 19
211 11 Malmö