Välkommen gäst Aktiva Trådar | Logga in | Registrera dig

2 Pages12>
Double Tap 2012
RELOADER
#1 Postad : den 25 december 2011 19:21:55(UTC)
Rank: Stabil medlem

Grupper: Medlem
Registrerade sig: 2008-12-09(UTC)
Område: Mordor

Was thanked: 40 time(s) in 30 post(s)
Jag har tidigare skrivit om att jag har för avsikt att åka över "pölen" igen i maj för att skjuta Double Tap 9-10/6.Tävlingen går av stapeln i Wichita Falls en stad med ca 100.000 invånare ca 2-3 timmar väster om Dallas.
Min resa ser ut så här:
Lördag 26/5.Flyg Stockholm-Chicago med SAS. Övernattning på Hilton O`Hare.
Söndag 27/5.Flyg Chicago-Los Angeles med American Airlines.Hämta hyrbil övernattning i Ehrenberg AZ.
Måndag 28/5-Fredag 1/6 i Phoenix.
Fredag 1/6.Bil till Los Angeles.Hotel Hilton Garden Inn LAX.
Lördag 2/6.Klubbtävling med Running Guns.Söndag 3/6 Klubbtävling med Prado IPSC.
Måndag 4/6.Flyg till Dallas med American Airlines. Hämta hyrbil logi i närheten av DFW.
Tisdag 5/6.Till onsdag 6/6 så leker jag turist i Dallas och dess omgivningar.Lite skytte ska jag nog hinna med också.
Torsdag 7/6.Åker jag till Wichita Falls.Logi blir det ca 30 minuter från skjutbanan.
Fredag 8/6.Incheckning till tävlingen och lite studerande av stationerna.
Lördag 9/6 och söndag 10/6.Så är det bara skjuta som gäller.
Måndag 11/6.Åker jag tillbaka till Dallas.
Tisdag 12/6. Kopplar jag av.
Onsdag 13/6. Flyg Dallas-Chicago med American Airlines.Planbyte och vidare med SAS till Stockholm.
Torsdag 14/6. Hemma igen SK 946 från Chicago ska landa runt 0730 på morgonen.

Vad kostar det?

Startavgift för Double Tap med tröja och mat bägge dagarna kostar $211(1450 sek).
Flyg Stockholm-Chicago med SAS ca 6500.
Inrikesflyg USA(Chicago-Los Angeles-Dallas-Chicago) ca 3200 SEK.
Hotell i Chicago ca 1200 SEK.Det finns betydligt billigare alternativ men Hilton ligger mitt i flygplatsen.
Bilhyra "Luxury" ca 3600 SEK för bilen som hämtas/återlämnas på LAX. För bilen som hämtas/lämnas på DFW ca 4000 SEK.
Hotell:
Ehrenberg (Best Western)ca 550 SEK.
Phoenix (Homewood Suites By Hilton) ca 750/natt.
Los Angeles(Hilton Garden Inn at LAX) ca 800/natt.
Dallas (Best Western) ca 620/natt.
Wichita Falls (Best Western) ca 620/natt.
Dallas (Best Western) ca 700/natt.

Mycket pengar javisst.Är det värt det?Ja det får var och en bestämma.För egen del så tycker att det är värt varenda öre.

Om någon har några frågor eller kommentarer så hör av er.
eskimo1
#2 Postad : den 25 december 2011 20:49:57(UTC)

Registrerade sig: 2009-02-01(UTC)
Område: Luleå

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Är det en årlig tävling? Har en kusin som just flyttat tillbaka till Dallas. Slipper man ju hotellkostnadSmile
RELOADER
#3 Postad : den 25 december 2011 21:11:28(UTC)

eskimo1 skrev:
Är det en årlig tävling? Har en kusin som just flyttat tillbaka till Dallas. Slipper man ju hotellkostnadSmile

Double Tap är en tävling som åtekommer varje år.Ett varningens ord bara den blir snabbt utsåld så är det så att någon känner sig manad inför 2012, så får man nog bestämma sig nu.
Man har alltid ett tema på Double Tap. Det har varit "Raiders of the lost ark", The Flinstones mm. 2012 så är det "Pirates of the Double Tap".ThumbsUp

XA180
#4 Postad : den 25 december 2011 21:15:42(UTC)

Registrerade sig: 2008-12-08(UTC)
Man
Område: Kristianstad

Was thanked: 0 time(s) in 0 post(s)
Hmmm

Man kanske skulle passa på och skjuta den oxå!!
Är i Californien och skjuter ICORE helgen innan och ska egentligen flyga hem den helgen.
Kanske skulle flyga hem efter den tävlingen istället.

Ska fundera på det i varje fall.
RELOADER
#5 Postad : den 26 december 2011 03:00:25(UTC)

XA180 skrev:
Hmmm

Man kanske skulle passa på och skjuta den oxå!!
Är i Californien och skjuter ICORE helgen innan och ska egentligen flyga hem den helgen.
Kanske skulle flyga hem efter den tävlingen istället.

Ska fundera på det i varje fall.

Är du redan "där" så är det abslout något att fundera på. Merkostnaden är ju om inte försummbar så i alla fall rimlig.
RELOADER
#6 Postad : den 10 januari 2012 07:07:25(UTC)

Igår em så plingade det till i min I Phone. Det var från ATF som bara ville informera om att min ansökan om att ta in min IMM till USA hade beviljats.
Min ansökan hade diareförts den 19/12 och blivit beviljad den 28/12.
Att det sedan tar ett tag att skicka den är inget som jag sörjer över.ThumbsUp
RELOADER
#7 Postad : den 2 maj 2012 18:00:09(UTC)

Jag satt och sorterade lite papper då jag kom på att jag inte hade berättat för
tullen att jag skulle åka utomlands med vapend'oh! .Som tur är så går det att göra online så det var snart ordnat.Men nu så är all dokumentation klar så alla myndigheter borde bli nöjda. Whistle Då är det bara SAS incheckning på Arlanda kvar.Det är alltid lika kul att se minen på den som checkar in, när jag berättar den glada nyheten om vad jag har i väskorna.Man kunde tro att jag har en giftorm i baggaget.OhMyGod
En fråga som jag har fått ett par gånger är: Är den laddad?Crying
En sak som jag har lärt mig genom åren är dokumentation är aldrig fel.Jag har en mapp med allt vapen relaterat som jag lämnar fram vid incheckningen.Mappen innehåller allt från bilder på vapnet. Till kopior på införseltillstånd,vapenlicens och.....Det brukar göra susen.Dancing
RELOADER
#8 Postad : den 31 maj 2012 21:42:07(UTC)

Torsdag em ar pa mitt hotel i Phoenix och vantar pa att tvatten ska bli klar.Idag sa ar det varmt valdigt varmt ca 110 grader F vilket ar over 40 grader C.Jag var tidigare idag pa Scottsdale Gun Club(jo jag vet att de finns de som kallar det for turistfalla) for att att testa min pistol efter att ha hamtat den fran "Service".I morgon sa bar det av till LA ca 60 mil vasterut.I helgen sa blir det tavling med Prado IPSC. Tyvarr sa har Running Gun ingen tavling i helgen eftersom det ar en vapenmassa pa banan.Jag far val aka dit och se vad som finns att beskada.
gose
#9 Postad : den 1 juni 2012 00:46:10(UTC)

Rank: Veteran

Område: Kalifornistan

Was thanked: 138 time(s) in 92 post(s)
RELOADER skrev:
Torsdag em ar pa mitt hotel i Phoenix och vantar pa att tvatten ska bli klar.Idag sa ar det varmt valdigt varmt ca 110 grader F vilket ar over 40 grader C.Jag var tidigare idag pa Scottsdale Gun Club(jo jag vet att de finns de som kallar det for turistfalla) for att att testa min pistol efter att ha hamtat den fran "Service".I morgon sa bar det av till LA ca 60 mil vasterut.I helgen sa blir det tavling med Prado IPSC. Tyvarr sa har Running Gun ingen tavling i helgen eftersom det ar en vapenmassa pa banan.Jag far val aka dit och se vad som finns att beskada.

Det finns ju ganska många klubbar där omkring, så nog måste det finnas nån match du kan skjuta om du kan tänka dig att åka en liten bit?
Förutom Prado/Norco, så finns det ju tex Piru och West End. Tom Palm Springs och Linea De Fuego kan ju vara åkbart beroende på var du bor.
.22, 7.65, 9x19, .357, .40, 10mm Auto, .45 ACP
.22, 5.45x39, .223, 6.5x55, 7.62x39, .308, 30-06
12/70, 12/76
RELOADER
#10 Postad : den 1 juni 2012 12:56:40(UTC)

[/quote]
Det finns ju ganska många klubbar där omkring, så nog måste det finnas nån match du kan skjuta om du kan tänka dig att åka en liten bit?
Förutom Prado/Norco, så finns det ju tex Piru och West End. Tom Palm Springs och Linea De Fuego kan ju vara åkbart beroende på var du bor.[/quote]

Jag har faktiskt letat men hitade inget stalle som hade nagot nu pa lordag, och da var jag anda beredd pa att kora nagra timmar for nojet.
Eftersom jag ska flyga till Dallas pa mandag kl 06 sa bor jag i narheten av LAX.
Men det ar ok jag fick skjuta sa det rackte i Phoenix och mera blir det nasta vecka.
eskimo1
#11 Postad : den 1 juni 2012 16:43:04(UTC)

Registrerade sig: 2009-02-01(UTC)
Område: Luleå

Was thanked: 9 time(s) in 8 post(s)
Lägg gärna in bilderRazz
gose
#12 Postad : den 1 juni 2012 18:14:09(UTC)

RELOADER skrev:
Jag har faktiskt letat men hitade inget stalle som hade nagot nu pa lordag, och da var jag anda beredd pa att kora nagra timmar for nojet.
Eftersom jag ska flyga till Dallas pa mandag kl 06 sa bor jag i narheten av LAX.
Men det ar ok jag fick skjuta sa det rackte i Phoenix och mera blir det nasta vecka.

Fascinerande... 5-6 klubbar och inte en enda av dem har match den dagen.

Det enda som händer på söndag verkar vara Steel Challenge uppe i Piru.
12/70, 12/76
RELOADER
#13 Postad : den 1 juni 2012 22:32:19(UTC)

gose skrev:
RELOADER skrev:

Jag tycker ocksa att det ar markligt men forsta lordagen verkar vara en dag man inte skjuter pa.
Men jag far roa mig anda.
gose
#14 Postad : den 2 juni 2012 06:53:37(UTC)

RELOADER skrev:
gose skrev:
RELOADER skrev:

Jag tycker ocksa att det ar markligt men forsta lordagen verkar vara en dag man inte skjuter pa.
Men jag far roa mig anda.

Asch, menade pa lordag... Steel Challenge i morgon i Piru. :)
12/70, 12/76
RELOADER
#15 Postad : den 2 juni 2012 14:13:34(UTC)

I morgon sondag sa ska jag skjuta i Prado.Sa en tavling nu i helgen blir det i alla fall.
Sedan sa blir att kora tillbaka till hotellet for vapenvard och tvatt. Darefter packa det sista i vaskorna.
For pa mandag sa gar reveljen tidigt.Jag har en flight fran LAX till Dallas kl6 pa morgonen.
RELOADER
#16 Postad : den 4 juni 2012 08:44:55(UTC)

Mandag morgon!
Klockan ar nu lite drygt 0130 pa morgonen och jag har forsokt fa i mig lite frukost utan storre framgang.
Om en stund sa ska jag forflytta mig och mina "tunga" vaskor till LAX for en tidig flight till Dallas.
Igar sa var det lite skjuta uppe i Prado. Det var dar man hade skyttegrenarna under OS i LA for nastan 20 ar sedan.
Det var sex stationer att avnjuta och det gick val sadar.
Jag skjuter valdigt "konservativt", har svart att slappa loss.Jag tror att det beror delvis pa att i bakhuvudet sa finns tanken att du far inte tabba dig nu nar du har lagt ut sa mycket pengar pa den har resan.Det var ett gang valdigt trevliga akyttar som jag hade formanen att fa ga runt med.
Nar jag kom tillbaks till hotellet igen sa upptackte jag att den sk "Reverse Plug" hade en spricka.Skumt.
Som tur ar sa ska jag besoka Infinity Firearms i morgon inbjuden av Brandon Strayer och da ska jag skaffa en ny "plug".
Det kan man kalla tur i oturen.
RELOADER
#17 Postad : den 7 juni 2012 19:32:42(UTC)

TSA pa LAX hade nog aldrig sett en Open pistol tidigare men efter att de hade tittat klart sa var det bara att fortsatta till Security.Det tog tid den som tittade pa id handlingarna (i mitt fall mitt pass) tog god tid pa sig inte bara med mig utan med alla som kom i hennes vag.
Flygningen gick valdigt bra efter en sen frukost sa sov jag hela vagen och vacktes nar det var dags att landa i Dallas.
Nar jag hade trasslat mig fram till baggage bandet sa fick jag en glad overaskning mina tva vaskor kom som nummer tva och tre.Fort som attan ut ur terminalen for att hoppa pa Hertz buss.Det var bara 32 gader och en luftfuktighet som inte var av denna varlden.Tur att bussen hade AC. Efter att ha fatt en Lincoln Towncar drog jag ivag mot hotellet.
Det regnade en del pa vagen ganska haftigt ocksa.Nar jag checkade in sa sa man att de hade ett talesatt i Texas:Tycker du inte om vadret sa vanta en kvart!Det verkar stamma.
Tisdag morgon sa akte jag till SVI och blev mott av Brandon och Sandy Strayer och en flock hundar som alla skulle lukta pa framlingen noga och lange.Pa alla mojliga och omojliga stallen.
Brandon tog min pistol for att ta och titta lite som han sa. Jag namnde att det fanns en spricka i "Reverse Plug".Jag kollar och gar igenom.Sandy tog mig med pa en guidad tur for att se hur de tillverkade sina pistoler.De var valdigt trangbodda minst sagt men de bygger nytt i Gordon vaster om Dallas.De ska flytta in i host nagon gang.
SVI gor allt sjalva "nastan" det enda som de inte gjorde just nu var fjadrar, men de skulle borja med det nar de kom till nya lokaler.
Mera sen.
RELOADER
#18 Postad : den 8 juni 2012 11:27:24(UTC)

SVI har ett antal avancerade maskiner som gor deras metallgrep. Det tog ca 3 timmar att gora ett grepp.Det var fascinerade att se hur bearbetningen gick till. Aven mantlar frastes fram ur en metall "klump".Att se hur en pipa gors var ocksa en upplevelse.Alla ovriga smadelar som hammare,sear magasin mm,gjordes ocksa pa plats.
Varfor da? Det ar enda sattet att ha kontroll over kvaliteten.Sandy upprepade flera ganger att kvalite var allt.Jag kan inte pasta att jag har en annan uppfattning precis.
Efer att ha blivit lotsad runt sa hamnade jag hos Brandon som hade plockat ner min pistol om inte i atomer sa i sma bitar.Den ar ganska ok jag ska bara gora nagra sma justeringar,sa ar det klart sedan.Varfor min Reverse Plug sprack? Jo nar man trycker ihop fjadern pa rekylstangen sa maste pluggen kunna bottna innan fjadern ar helt ihoptryckt.Ar inte sa fallet sa sa spricker "Pluggen".Nu var det lunchdags sa vi akte hela ligan utom hundarna till en resturang.Jag tror att den hette Outback? Gott var det i alla fall.
Tillbaka hos SVI sa gorde Brandon en sista koll av min pistol innan han sa att den var godkand.
Innan jag gick sa fick jag en plastpase med en hatt och tre trojor snygg gest!
Hade vi haft mera tid sa hade vi bestallt en med ditt namn pa.
Vad jag gjorde sen.Jo jag besokte helig mark:Dallas Cowboys Stadium.En valdigt haftig byggnad sjalvklart fanns det en affar dar ocksa. Ett par trojor blev det forstass.Sedan akte jag till en "Gun store" med en skjutbana sa att jag fick testa att allt kandes bra med pistolen.

Mera sedan.

Go Cowboys!
1 user thanked RELOADER for this useful post.
dannepang på 2012-06-08(UTC)
SvempaL
#19 Postad : den 8 juni 2012 11:52:54(UTC)

Registrerade sig: 2010-02-20(UTC)
Område: Stockholm

Was thanked: 43 time(s) in 26 post(s)
Kul att läsa om ditt besök hos SVI.
1 user thanked SvempaL for this useful post.
RELOADER på 2012-06-08(UTC)
Harpan0
#20 Postad : den 8 juni 2012 11:58:46(UTC)
Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2011-10-26(UTC)
Område: uppland

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Skitkul Läsning!
Liite avundsjuk är man ju på resan..
1 user thanked Harpan0 for this useful post.
RELOADER på 2012-06-08(UTC)
Användare som läser denna Tråd
Guest
2 Pages12>
Gå till  
Du kan inte skapa nya Trådar i detta forum.
Du kan inte svara på Trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

YAFVision Theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)