LaLu65 wrote:Kan vara min militära bakgrund som fostrat dessa blondinbella tankar
:-)
Lars
Även jag har en militär bakgrund.
Och jag kan också dela uppskattningen för stilenlig och enhetlig klädsel.
Men jag fick bara lite avsmak från sånt av min förra klubb, där alla skulle göra på samma sätt, och se ut på samma sätt.
Tycker det är en rätt skoj paradox dock.
Man vill skilja sig från militära associationer, samtidigt som man vill uppträda i enhetliga "uniformer" och enligt "reglementet".
Kan ju poängtera att jag sällan haft några problem med folks klädsel på fälttävlingarna.
Vissa klubbar har ju både snygga och funktionella klubbkläder, medans andra ser ut som GB-hemglass, typ som dom svept in sig i svenska flaggan och sen släpar den i smutsen.
Och den senare varianten skulle inte jag vilja se som represantivt för Sverige iallafall.
Ska man ha en "uniform" som representerar vårt land officiellt, så ska det också ställas krav på hur man för sig och uppträder på en tävling.
D.v.s. inte lalla runt med vapnet dinglandes i varbygeln, eller stå och torrklicka medans man kollar resultattavlorna.
(Som man ser medlemmar från min förra klubb göra på tävlingarna, iförda "enhetlig klädsel" i svenska färgerna.)"
Stripes you wear, respekt you earn."
Jag håller inte på och tackar inlägg, uppskattar jag ett inlägg så kan jag faktiskt skriva det själv i tråden istället.