logo
Varför ska jag registrera mig och logga in?
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Options
View
Gå till senaste meddelandet Go to first unread
m1g  
#1 Postad : den 31 oktober 2017 10:49:45(UTC)
m1g

Rank: Nykomling

Registrerade sig: 2016-11-14(UTC)
Meddelanden: 7

Tar gärna emot synpunkter på vilken av dessa som kan förväntas ha bäst precision? Alltså skjuta rakast och mest täta grupper (kan man säga så? Blink ) Ruger GP100 revolver i kaliber .22 vs Ruger Mark IV. OBS: bara intresserad av hur hög precisionen kan vara mellan dessa, inte förslag på andra modeller/märken) Eventuellt kanske en jämförelse med S&W 617 revolver också...

(Ska snart beställa mitt första vapen och för min del spelar det ingen roll om det är pistol eller revolver och jag har inte råd med dyrare än så här - och vill troligen inte köpa begagnad Walther, Hämmerli, Morini osv)
Cuz  
#2 Postad : den 31 oktober 2017 17:02:38(UTC)
Cuz

Rank: Har varit med ett tag

Registrerade sig: 2010-03-24(UTC)
Meddelanden: 909
Område: Sth

Was thanked: 103 time(s) in 82 post(s)
Beror helt och hållet på i vems hand den sitter.
Cool
veni, vidi, accepi intendunt
Rilledill  
#3 Postad : den 1 november 2017 00:02:35(UTC)
Rilledill

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2012-07-08(UTC)
Meddelanden: 114
Område: Stockholm

Was thanked: 32 time(s) in 20 post(s)
Du får ett mera mångsidigt vapen om du köper en pistol, som du som nybörjare har lättare att prova flera grenar med. Den tekniska precisionen i en Ruger MK är riktigt bra generellt, du kan dock behöva ordna lite med trycket för att underlätta ditt skytte.

Skjuter en del 22 revolver och precisionsmässigt är de i klass med motsvarande pistol, en fin begagnad Smith m17 är galet bra för pengarna. Dessutom i mitt tycke betydligt bättre trycke och bättre balanserad än den nya 617.
Har haft flera grova Ruger revolvrar, gillar dem mycket, men skulle inte vilja ha en i 22. Klent med smeder som jobbar med dem, sämre utbud av delar och grepp.
Användare som läser denna konversation
Guest (11)
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.