logo
Varför ska jag registrera mig och logga in?
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Options
View
Gå till senaste meddelandet Go to first unread
Nahojj  
#1 Postad : den 5 juni 2017 06:52:44(UTC)
Nahojj

Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2015-10-09(UTC)
Meddelanden: 41

När jag skjuter glocken har jag en liten, liten ryckning höger hur jag än gör känns det som. Torrklickar och laborerar med grepp och framförallt hur jag placerar fingret på avtryckaren(avtr. i stort ungefär mitt på yttersta fingerleden). Ska jag fortsätta försöka träna bort det, eller kompensera med en liten justering på siktet åt vänster?? Har glocks orginalsikte i plast som är ställbart i sida och höjd.
twinn  
#2 Postad : den 5 juni 2017 08:38:18(UTC)
twinn

Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2014-08-29(UTC)
Meddelanden: 16
Sweden

Ligger träffarna konstant åt höger så hade jag justerat siktet.
Plinker  
#3 Postad : den 5 juni 2017 08:38:42(UTC)
Plinker

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2011-09-18(UTC)
Meddelanden: 309
Område: Uppland

Was thanked: 54 time(s) in 33 post(s)
Svårt att svara på baserat enbart på en beskrivning, man behöver se det egentligen, och kunna visa, men...

Det viktiga är att du drar avtryckaren rakt bakåt i armens riktning, genom hela avfyrningen. (Vilket kan vara utmanande med en Glock.)

Ett vanligt fel är att man tar greppet så att det "känns bra", och då inte får pistolen rakt i armens riktning. Prova att vrida handen medurs genom att "trycka fram" tummen, men se till att inte pressa yttre delen av tummen mot kolvsidan, trycket ska ligga mot tumvecket.

Ett problem med vapen av den här typen är att det inte går att justera mycket. Det kan ju vara så att kolvstorlek och avstånd till avtryckaren helt enkelt är "fel" för din hand, och då kan det hända att det grepp som funkar inte är det mest bekväma. Om du har en gen 4 så kan du prova med olika bakkappor också.
Instabilt som fan
Johan B  
#4 Postad : den 5 juni 2017 09:23:14(UTC)
Johan B

Rank: Veteran

Registrerade sig: 2008-12-31(UTC)
Meddelanden: 1,601

Was thanked: 107 time(s) in 88 post(s)
Greppa pistolen som du tycker känns bra och se till att inte tummen trycker mot kolven och att pekfingret går helt fritt från kolv/stomme.

Sedan kan du experimentera lite genom att flytta pekfingrets position på avtryckaren.

Prova att med klickad pistol lyfta mot målet sikta på det och därefter trycka (simulera avfyrning) lite hårdare än normalt mot avtryckaren - rör sig pistolen i sidled då har du fel position på fingrets anliggningsyta mot avtryckaren. Prova att flytta pekfingrets position på avtryckaren "längre in och längre ut" på fingret.
Ofta finner man då en position där pistolen ligger helt still i sidled även när man applicerar hårt tryck mot avtryckaren med pekfingret - där har du rätt plats för ditt finger.

Oftast ligger "rätt" läge för fingret i närheten av yttre leden på pekfingret, men här får du experimentera lite - det kan skilja sig lite åt beroende på hur långa fingrar du har, hur du greppar pistolen och inte minst vapnets ergonomi i sig.

Mvh
Johan B
Användare som läser denna konversation
Guest (4)
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.